textbox vs. form

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rcc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rcc

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Waarom kan ik een textbox dat achter een frame staat wel zichtbaar maken met "bring to front" maar een label niet?

Jammer, dat ik op dit moment geen VB op mijn computer heb staan.
Maar als het goed is moet je in het begin aan een bepaalde volgorde houden:

Eerst moet het Frame worden geplaatst en dan pas het label. Je kunt dan later het label eventueel op de achtergrond plaatsen en het eventueel weer op de voorgrond zetten.

Dennis.

Kun je me dan misschien vertellen waar ik de correcte volgorde kan vinden want dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Daarmee bedoel ik het volgende:

Je hebt een Form, dat nog leeg is.
Vervolgens plaats je op het Form een Frame. En pas hierna plaats je het label op het Frame.
Volgens deze volgorde moet je dus te werk gaan.

Dennis.

Om het label naar de voor- en achtergrond te brengen gebeurd natuurlijk(zoals je dat ook reeds vermeld hebt) met respectievelijk "Bring to front" en "Bring to background".

Als het je op deze manier niet lukt, dan heb je nog een andere optie, namelijk de eigenschap voor de zichtbaarheid van dat label op False te zetten, dus Label1.Visible = False

Dennis.

De volgorde lijkt niets uit te maken en visible/invisible maken ook niet. Het ligt niet aan Opaque/Transparent.

Misschien een VB-bugje?

Het kan best zijn, dat het om een VB-bugje gaat. Maar nogmaals ik heb het niet kunnen uitproberen aangezien ik op dit moment geen VB op mijn pc heb zitten.

Opaque/Transparent is bij mijn weten voor buttons bedoeld. Hiermee kun je namelijk de backgroundkleur veranderen.

Sorry, wanneer ik je niet verder kan helpen.

Dennis.

OP de vraag waarom he ik geen antwoord maar ik zou eens proberen met visible en hide in code ,dan bereik je toch hetzelfde ?

Ik weet nu hoe het zit.

Een frame vormt een individuele verzameling objecten. Dus als je een label op je form plaatst en dan op je frame schuift dan behoort de label niet tot de verzameling van de form en dus blijf die er altijd achter staan. Als je het label vervolgens knipt en plakt OP het frame dan wordt deze een onderdeel van het frame en kun je het label wel op de voorgrond plaatsen.

Geplaatst door DENNIS90
Daarmee bedoel ik het volgende:

Je hebt een Form, dat nog leeg is.
Vervolgens plaats je op het Form een Frame. En pas hierna plaats je het label op het Frame.
Volgens deze volgorde moet je dus te werk gaan.

Dennis.
Volgens mij bereikt je dat ook met bovenstaande.
Officieel wordt elk object, zo ook een frame, als een container(parent) gezien, daarin kunnen weer andere objecten (dan worden ze dan childs ten opzichte van de container waar het zich bevindt genoemd) worden geplaast. Ik begreep, dat je bovenstaande reeds had uitgeprobeerd, doch tervergeefs. Ik kan dit nog steeds niet geloven. Ik meen dit vaker succesvol te hebben gedaan.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan