Textbox vullen met dll gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste mensen,

Ben aan het proberen geslagen met visualbacis. en nu heb ik de volgende vraag.

Wat ik graag wil is een bestand maken waar je in een textbox gegevens naar zet en dit weg schrijft naar een .dll Vervolgens een andere applicatie die de gegevens van de .dll kan uitlezen. Het weg schrijven is me waarschijnlijk gelukt maar het ophalen lukt me nog niet echt. kan iemand mij helpen?

.Dll code is:
Code:
Public Class Class1
    Public Shared Sub text(ByVal Text As String)
        My.Settings.opslag = Text
    End Sub
End Class

Code onder de knop van weg schrijven naar .dll is:
Code:
 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

ClassLibrary1.Class1.text(locatie.Text)

End Sub
Het op halen werkt niet en ik heb dit geprobeerd:
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

locatie.Text = ClassLibrary1.Class1.text

End Sub

Overigens betwijfel ik of de gehele constructie wel goed is. :p Maar wie weet kan iemand mij helpen, weet namelijk ook niet zo goed hoe ik het moet googlen.

Alvast bedankt,
Geoffcel

Kun je dan niet beter de tekst naar een txt bestand of een ander text-based bestand schijven en die vervolgens weer inlezen?

Heel klein projectje:

sQoL7.png

Download het hier: http://www.mediafire.com/?rxcb50qj4jteeac

Succes ermee :P

Kun je dan niet beter de tekst naar een txt bestand of een ander text-based bestand schijven en die vervolgens weer inlezen?

Inderdaad.

Ikzelf gebruik altijd INI's. Ik kan wel een Class posten waarmee je gemakkelijk INI's kunt bewerken. Maar ik denk dat CaptainBri's project al voldoende is.

Een DLL (Dynamic Linked Library) gebruik je voor andere dingen ;).

Bedankt voor de oplossing van gebruik van een txt bestand :thumb:

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan