Textbox waarde in userform op basis van laatste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnSnoei

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2023
Is het mogelijk om in een TextBox in een Userform een waarde te tonen aan de hand van wat er staat als laatst toegevoegde getal in een werkblad in kolom A +1. Werkblad heet "Data"

In kolom A staat als laatste waarde bijvoorbeeld in cel A23 23007 ingevuld en bij het open van de userform "Nieuw" dient er dan in desbetreffende TextBox1 23008 te komen staan. Welke vervolgens wordt opgeslagen door userform in cel A24 enz

Alvast bedankt

Welkom bij Helpmij.
Normaal gesproken vragen we om een voorbeeld document, maar omdat je nieuw bent, bij deze:

Bijlagen

Allereerst welkom bij HelpMij :). Dat is vast wel mogelijk, maar zonder bijgaand bestandje ga je denk ik niet veel nuttige antwoorden krijgen; er zijn weinig mensen bereid om eerst zelf het formulier en de data na te bouwen. Ik in ieder geval niet :). Dus graag een bestandje met de benodigde gegevens meeposten. En Gebruik de knop <Ga geavanceerd> om een bijlage mee te sturen, want anders zie jij hem wel, maar wij niet. Foutje in de website :).

Ja dat kan.
Ik gebruik altijd tabellen en geef de eerste kolom van de tabel een naam. (bv NRs)
Dan kan je het volgende gebruiken in de Private Sub UserForm_Initialize() procedure.
Code:
Textbox1.Value = WorksheetFunction.Max([NRs]) + 1

Dank je wel ga ik de volgende keer proberen om dit via een tabel te doen
Ja dat kan.
Ik gebruik altijd tabellen en geef de eerste kolom van de tabel een naam. (bv NRs)
Dan kan je het volgende gebruiken in de Private Sub UserForm_Initialize() procedure.
Code:
Textbox1.Value = WorksheetFunction.Max([NRs]) + 1

Dank je wel voor je reactie ga ik voortaan doen.
Allereerst welkom bij HelpMij :). Dat is vast wel mogelijk, maar zonder bijgaand bestandje ga je denk ik niet veel nuttige antwoorden krijgen; er zijn weinig mensen bereid om eerst zelf het formulier en de data na te bouwen. Ik in ieder geval niet :). Dus graag een bestandje met de benodigde gegevens meeposten. En Gebruik de knop <Ga geavanceerd> om een bijlage mee te sturen, want anders zie jij hem wel, maar wij niet. Foutje in de website :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan