nicolasmertens
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 6 okt 2012
Hallo,
Ik loop tegen een opmaak probleem aan in een oefening op school.
Ik wil bij het verlaten van het 2de wachtwoord veld een controle uitvoeren of het wachtwoord overeenstemt met het 1ste wachtwoord veld.
Het probleem ligt hem in de opmaak van een bijhorend label. Die wil ik laten veranderen naar "Opnieuw ingeven". Dat lukt zonder probleem bij het eerste veld. Bij het tweede doet hij het niet correct.
Wat doe ik fout?

>> hier situeert het probleem

Bij de voorlaatste screenshots zie je dat het fout gaat. Voorlaatst zijn de velden terug leeg en zou bij beiden erboven "Opnieuw ingeven" moeten staan.
Daar kiest hij dus expliciet voor de verkeerde.
Ik loop tegen een opmaak probleem aan in een oefening op school.
Ik wil bij het verlaten van het 2de wachtwoord veld een controle uitvoeren of het wachtwoord overeenstemt met het 1ste wachtwoord veld.
Het probleem ligt hem in de opmaak van een bijhorend label. Die wil ik laten veranderen naar "Opnieuw ingeven". Dat lukt zonder probleem bij het eerste veld. Bij het tweede doet hij het niet correct.
Wat doe ik fout?
Code:
// WACHTWOORD CODE
//triggert bij het verlaten van paswoord2 (paswoord bevestiging) de code om de wachtwoorden te vergelijken.
//www.codeproject.com/Questions/363958/how-to-compare-two-text-boxes-in-csharp-net
private void txtbxBevestigWachtwoord_Leave(object sender, EventArgs e)
{
if (!IsPasswordsEqual(txtbxWachtwoord.Text, txtbxBevestigWachtwoord.Text)) //het uitroepteken geeft het omgekeerde vd functie aan
{
MessageBox.Show("Uw wachtwoord werd foutief bevestigd. Gelieve opnieuw uw wachtwoord in te geven.", "FOUT: Wachtwoord bevestiging", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
txtbxWachtwoord.ResetText();
lblAsterixWachtwoord.Text = "* Opnieuw ingeven";
txtbxBevestigWachtwoord.ResetText();
lblAsterixBevestigWachtwoord.Text = "* Opnieuw ingeven";
txtbxWachtwoord.Focus();
}
// FOUT!!!! waarom neemt die de nieuwe opmaak niet mee bij het verlaten, zelfde fout als met de else functie
if (IsPasswordsEqual(txtbxWachtwoord.Text, txtbxBevestigWachtwoord.Text)) //Wanneer het wachtwoord goed is.
{
lblAsterixBevestigWachtwoord.Text = "* alleen bij verlaten en juist";
}
// ERROR WAAROM !!!!!!!!!
/Hij blijft die 1 weergeven en bekijkt het dus duidelijk niet als een OF/ANDERS structuur want hij doorloopt gewoon alles
//else
//{
//lblAsterixBevestigWachtwoord.Text = "1"; //terugzetten oorspronkelijke staat na afronding tweede maal ingeven wachtwoord, want immers ditmaal correct.
//}
}
private void txtbxWachtwoord_Leave(object sender, EventArgs e)
{
lblAsterixWachtwoord.Text = "*"; //terugzetten oorspronkelijke staat na afronding tweede maal ingeven wachtwoord, ditmaal correct.
}
//algemene code om twee velden te vergelijken.Dit geval benoemd als paswoorden om overzicht te bewaren maar kan ook algemene benamingen krijgen.
//www.codeproject.com/Questions/363958/how-to-compare-two-text-boxes-in-csharp-net
public bool IsPasswordsEqual(string password1, string password2)
{
if (password1.Equals(password2))
{
return true;
}
return false;
}
// EINDE WACHTWOORD CODE

Bij de voorlaatste screenshots zie je dat het fout gaat. Voorlaatst zijn de velden terug leeg en zou bij beiden erboven "Opnieuw ingeven" moeten staan.
Daar kiest hij dus expliciet voor de verkeerde.