• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Textboxen doorlopend updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Beste Helpmij'ers,

Welke code moet ik gebruiken om de waarden van 2 textboxen correct bij elkaar op te laten tellen binnen een VBA formulier?

De gegevens worden eerst uit een excel blad gehaald en in het formulier ingeladen. De bedoeling is om de twee rechter textboxen aan te kunnen passen en deze correct op te laten tellen in de textbox rechtsonder. Zie bijgaand voorbeeld.

Als ik geen getallen achter de komma gebruik telt hij correct op maar doet dat niet bij gebruik van meerdere decimalen. En hij update niet doorlopend, ik wil niet eerst de gegevens opslaan en het formulier heropenen om het resultaat correct te kunnen zien in de textbox RESULT2 (New total price). Hoe kan ik dit het beste bereiken?

Bij voorbaat dank!

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage 1.01D test-textboxen.xlsm

Code:
    RESULT1.Value = CDbl(purprice.Value) + CDbl(purdepprice.Value)
    RESULT2.Value = CDbl(purprice.Value) + CDbl(purdepprice.Value)

Niels

en om op te tellen
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
On Error Resume Next
RESULT2.Value = Format(CDec(TextBox1.Value) + CDec(TextBox4.Value))
End Sub

Private Sub TextBox4_Change()
On Error Resume Next
End Sub

ga ook met je muis op de tekst CDec in de code of zoals Niels CDbl staan en druk op F1 voor uitleg

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder gaan voor het AfterUpdate-event omdat dan niet bij elke individuele cijferwijziging het event getriggered wordt, enkel éénmalig bij het verlaten v/d TB.

heb je helemaal gelijk in :thumb:

Code:
Private Sub TextBox1_AfterUpdate()
On Error Resume Next
End Sub

Private Sub TextBox4_AfterUpdate()
On Error Resume Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan