• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Textboxen samenvoegen in VBA voorafgaand aan een gevuldcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,

Even een vraag geboren uit nieuwsgierigheid. Ik ben inmiddels begonnen met een VBA cursus van de baas. Er is echter iets wat ik mij afvraag.
Stel je hebt een formulier waarin je adres gegevens vult. Dit formulier heeft dan 3 inputboxen (we laten een data analyse buiten beschouwing)
Inputbox 1 = de naam
Inputbox 2 = het adres
Inputbox 3 = woonplaats

Als ik deze gegevens wil wegschijven, doe ik een controle of alle boxen gevuld zijn. Dit kan ik doen middels If inputbox1.value="" then etc etc etc. Maar kan ik dit ook eenvoudiger doen middels het samenvoegen van alle textboxen tot 1 onderdeel door het te declaren. -->
Code:
Dim gegevens
Gegevens = inputbox (en hier ga ik dan de mist in)

Wie weet of dit mogelijk is ?

Groet,
Allard

Dan kan je testen of alle 3 de textboxen allemaal leeg zijn, maar meer ook niet. Je kan bv. niet zeggen hoeveel er leeg zijn, welke, ...

Dan kan je testen of alle 3 de textboxen allemaal leeg zijn, maar meer ook niet. Je kan bv. niet zeggen hoeveel er leeg zijn, welke, ...

Ja en om die eerste stap die je in je reply zet gaat het. Dus, samengevat, 3 tekstboxen en als ik dan op een knop druk en ik heb 1 textbox niet gevuld dan wil ik een melding krijgen dat 1 van de velden niet gevuld is. Maar om nu niet te vervallen in 3 If en Then structuur zou ik in een keer alle boxen willen controleren. Is dit mogelijk?

Code:
dim sGeconcateneerd As String
sGeconcateneerd = "%" & Textbox1.Text & "%" & Textbox2.Text & "%" & Textbox3.Text & "%"
If InStr(sGeconcateneerd, "%%") > 0 Then Msgbox "1 of meerdere lege tekstvakken.", vbCritical

Wigi

Wat ge ook kunt doen is de len van elke teksbox vermenigvuldigen. Als dit resultaat 0 is, zit er een lege bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan