• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Textboxen Vergelijken met een rij ?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelvbas01

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2020
Hallo Allen,
In bijgevoegd bestand heb ik twee tekstboxen. Ik zoek een formule die de inhoud van beide textbox gaat kijken of deze in het tabblad voorkomt. Als de inhoud van beide textBoxen in de tabblad voorkomt dat verschijnt een msgbox" Komt voor".
Als de inhoud van een tekstbox niet overeenkomen dan gebeurt er niet.

Bijlagen

Gaat het om de combinatie van Number: en ID op dezelfde rij?
En waarom heb je 6683 lege rijen in je tabel?

Het gaat om Nummer en Id op dezelfde rij.
Lege rijen is een foutje. Gewoon negeren.

Als beide textboxes gevuld zijn zie je toch meteen dat het voorkomt.

De combobox is gebaseerd op kolom A met zijn gehele bereik; welke keuze je ook maakt, de eerste textbox is de waarde van de combobox .........column(0)
Indien de tweede textbox ....column(1) leeg blijft is het altijd dezelfde rij waar niets instaat.

Laatst bewerkt:
Je hebt geen twee controles nodig of het aanwezig is, één is genoeg.
De eerste wordt altijd gevuld.

Top, dank jullie wel voor het meedenken en voor de oplossing.
De code van emields is wat zoek, Top.

Kan ik de code van emields los koppelen van combobox. Ik heb dit geprobeerd maar krijg ik fout melding.

txtNumber.Value =Sheets("Blad1") .Column(0) <> "" And txtID.Value = Sheets("Blad1").Column(1) <> "" Then

Zoals altijd, als je zegt een foutmelding te krijgen, vertel deze er dan bij.

De foutmelding die ik krijg is:
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.

Als je het loskoppelt heb je geen beschikking meer over .column.

Probeer deze eens.
Vul beide textboxen in en druk op de zoekknop.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With Sheets("Blad1").ListObjects("Sheet11")
        evalStr = Evaluate("Match(" & Chr(34) & txtNumber.Value & Chr(34) & "&CHAR(5)&" & Chr(34) & txtID.Value & Chr(34) & "," & _
                        .DataBodyRange.Columns(1).Address(, , , True) & "&CHAR(5)&" & .DataBodyRange.Columns(2).Address(, , , True) & ",0)")
        If IsError(evalStr) Then
            lblResultaat.Caption = "Geen overeenkomst gevonden."
        Else
            lblResultaat.Caption = "Komt voor."
        End If

End With
End Sub

Bijlagen

Bedankt voor de moeite en meedenken. Ik heb 't op deze manier opgelost. Zie hier onder.
Echter ik loop tegen een kleine probleem aan. Ik zou ook graag een MsgBox krijgen als de combinatie aanwezig is. Tot nu toe niet gelukt.....

Code:
   Dim rngCell As Range
    Dim bMatch As Boolean
    Dim vVal
    Dim cVal

vVal = txtNumber
    cVal = txtID
    bMatch = WorksheetFunction.CountIf(Range("A2:A50"), vVal) <> 0 & WorksheetFunction.CountIf(Range("B2:B50"), cVal) <> 0

If bMatch Then MsgBox ("Is niet aanwezig.")

In Post#3 schrijf je Nummer en ID op dezelfde rij.
Als ik jouw code gebruik kan ik een Nummer uit rij 3 gebruiken en een ID uit rij 6 met als resultaat Aanwezig.
Kan je eens verklaren waarom dit nu plots toch een geldig resultaat is???????
Heb je trouwens mijn code is geprobeerd, deze geeft wel het gewenste resultaat.

Ik heb jouw code zeker uitgeprobeerd en het werkt. Het was netjes geweest als ik daarop een reactie had gegeven. Jij heb een een extra Sheet1 gemaakt en ik wil juist zo min mogelijk (hulp) sheets.

De code die ik hier boven heb vermeld, werkt voor mij wel. Ik ben er nog niet helemaal, ik wil namelijk nog een MsgBox.....

Ik heb niks extra gemaakt, ik heb gewoon een voorbeeld uit deze thread geplukt.
Sheet1 heb je helemaal niet nodig voor mijn code en mag je dus gerust verwijderen.
En zoals ik al zei in mijn vorige post met jouw code hoeven Nummer en ID niet op dezelfde rij te liggen om een positief resultaat te krijgen terwijl je dat wel verklaard hebt in 1 van je 1ste posts.

Laatst bewerkt:
Misschien heb ik t verkeerd uitgelegd. Het gaat om combinatie van de textboxen, die moet moeten overeenkomen in de tabblad.
Allen bedankt voor de moeite en meedenken.,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan