• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Textboxen vullen adh van een combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

AadBakker

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2014
Beste Forumleden,

Ik heb een UserForm met een ComboBox en 3 TextBoxen.
In de ComboBox staan bedrijven deze staan in Sheet "Klanten"
Nu wil ik graag dat als ik een bedrijf selcteer in de ComboBox dat het adres, postcode en plaats in de TextBoxen komt te staan.

Ik heb op dit forum een code gevonden van Cobbe maar bij mij werkt deze niet.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Alvast bedankt voor de hulp

Gr,

Aad

Bijlagen

De code werkt niet omdat je in "Bedrijf" een string invoert, terwijl de code hier een cijfer van wil maken. Probeer maar eens. Als je de letters in kolom A wijzigt naar cijfers gaat het invullen wel goed.

Ik zie overigens dat je de userform niet sluit bij het drukken op "OK". Dit kan met de volgende code:
Code:
Private Sub OkButton_Click()
    Unload Me
End Sub

Hoi Peter,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het werkt inderdaad als ik in kolom A cijfers plaats.
Weet jij dan misschien hoe ik dit zo kan aanpassen zodat ik de bedrijfsnamen kan gebruiken?
Of heb ik dan een hele andere code nodig

Gr,

Aad

Ik wist niet zeker dat dat de bedoeling was, maar ja. Dat kan ik ...
Code:
Private Sub Bedrijf_Change()
With Sheets("Klanten")
 Me.Adres = WorksheetFunction.Index(.Range("B:B"), WorksheetFunction.Match(Bedrijf, .Range("A:A"), 0))
 Me.Postcode = WorksheetFunction.Index(.Range("C:C"), WorksheetFunction.Match(Bedrijf, .Range("A:A"), 0))
 Me.Plaats = WorksheetFunction.Index(.Range("D:D"), WorksheetFunction.Match(Bedrijf, .Range("A:A"), 0))

End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan