Andre175
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 feb 2018
hallo.....
ik wil graag textboxen vullen als ik in een listbox click.
Het probleem is dat de gegevens die ik in de desbetreffende textboxen wil laten invullen uit een andere tabel komen dan wat in de listbox staat.
in eerste instantie had ik het idee om 2 pagina's te maken, 1 voor de gezinnen en 1 voor de kinderen.
Bij nader inzien lijkt het me duidelijker/makkelijker dat er gewoon 1 pagina gemaakt wordt.
Echter hoe vul ik de Textboxen omdat de gegevens uit 2 tabellen komen.
(Ik wil het originele bestand wat al een tijdje gebruikt wordt eigenlijk zo late zoals die nu is, dus 2 sheets met 2 tabellen)
Tabel_gezinnen bevat gegevens van het gezin.
Tabel_kinderen bevat gegevens van het kind.
in de Tabel_kinderen staat in een kolom bij welk gezin het hoort.
In de Userform "StartMulti" staat een pagina "Gezinnen", deze wordt nu met een aantal gegevens ingevuld over het gezin zodra men in de listbox een gezin kiest.
Deze kunnen gewijzigd worden en er kan een nieuw gezin toegevoegd worden.
nu wil ik graag in het frame Kind(eren) dat de kinderen van dat gezin ingevuld worden.
wie kan mij een aanzet geven hoe ik de juiste gegevens in de textboxen krijg?
Bij voorbaat dank.....André
Bekijk bijlage Urenlijsten en facturatie volledig - kopie.xlsm
ik wil graag textboxen vullen als ik in een listbox click.
Het probleem is dat de gegevens die ik in de desbetreffende textboxen wil laten invullen uit een andere tabel komen dan wat in de listbox staat.
in eerste instantie had ik het idee om 2 pagina's te maken, 1 voor de gezinnen en 1 voor de kinderen.
Bij nader inzien lijkt het me duidelijker/makkelijker dat er gewoon 1 pagina gemaakt wordt.
Echter hoe vul ik de Textboxen omdat de gegevens uit 2 tabellen komen.
(Ik wil het originele bestand wat al een tijdje gebruikt wordt eigenlijk zo late zoals die nu is, dus 2 sheets met 2 tabellen)
Tabel_gezinnen bevat gegevens van het gezin.
Tabel_kinderen bevat gegevens van het kind.
in de Tabel_kinderen staat in een kolom bij welk gezin het hoort.
In de Userform "StartMulti" staat een pagina "Gezinnen", deze wordt nu met een aantal gegevens ingevuld over het gezin zodra men in de listbox een gezin kiest.
Deze kunnen gewijzigd worden en er kan een nieuw gezin toegevoegd worden.
nu wil ik graag in het frame Kind(eren) dat de kinderen van dat gezin ingevuld worden.
wie kan mij een aanzet geven hoe ik de juiste gegevens in de textboxen krijg?
Bij voorbaat dank.....André
Bekijk bijlage Urenlijsten en facturatie volledig - kopie.xlsm