texten bij opstarten en afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Al een paar dagen viel mij dit op, tijdens opstarten van xp krijg je dan een lichtblauw scherm met texten als windows word opgestart of instellingen worden geladen ( dat is normaal ). sinds een paar dagen zijn er meer textjes bij gekomen. ik wist een print screentje te maken en die staat hier bij de bijlage. deze text heb ik eerder nooit gezien. Ook bij het afsluiten krijg ik het scherm ( wat normaal ook zo is ), alleen staat er dan ook " bezig met afspelen van afmeld geluid "( iets in die richting ). ik dit is pas sindskort. pc heb ik gescant op spyware met de nodige spyware proramma's ( spybot, adaware, enzovoorts, zonder resultaat..). mn pc is verder niet langzamer geworden of slechter erdoor gaan werken. Maar vroeg me af, waarom er spontaan ( ik gok dat dit zo'n 3 dagen bezig is ) meerdere texten erbij zijn gekomen. Hebben jullie als medeforummers misschien een idee ? Alvast dank :)

Bijlagen

• vreemd.jpg
    vreemd.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Het zou toch een kwetsbaarheid kunnen zijn. Het bestand wlnotify.dll is wel legitiem, maar die melding niet. Bekijk deze Helpmij-thread eens, met de gegeven links.

thnx voor het reageren :D

Tijdens mn zoektocht op google ( voordat ik hier het bericht plaatste ) kwam ik ook op dit forum terrecht, met datzelfde topic. De desbetreffende patch die ik kon downloaden werk helaas niet omdat de taal niet overeenkomt ( zie bijlage ).

Bijlagen

• setuperror.jpg
    setuperror.jpg
    11,9 KB · Weergaven: 41
ok hij is geinstalleerd, en heb pc opnieuw opgestart. Echter het " probleem " is niet verholpen.

Laatst bewerkt:
Klik even terug mijn link aan. heb veranderd. Met de vorige link gaat het ook hoor, Je moet dan de taal instellen en op change klikken.

ik was je voor ;) had inderdaad de goeie te pakken nu ( maar het probleem is er nog steeds )

Laatst bewerkt:
Deze komt uit Tweakers.net:

"Dan is er een handig tooltje van Microsoft, de User Profile Hive Cleanup Service. Deze service zorgt ervoor dat processen het register vrijgeven bij het afsluiten."

NB: deze download is Engels, maar kan op een Nederlands OS geinstalleerd worden. Tenminste, bij mij lukte het wel.

heb hem geinstalleerd. dus begrijp dat het tooltje zelf zn werk doet. Hij staat er in ieder geval op. Gezien de tijd moet ik hoognodig mn nest in :D fijn dat er mensen zo laat / vroeg op zijn die de helpende hand bieden :D. Mocht hij wel of niet werken dan plaats ik het meteen hier. thnx :)

Slaap ze. :p

Edit: ik kwam indertijd op dat UPHC terecht omdat wijzigingen in mijn instellingen niet werden "onthouden". Een registerfix van Kelly's Korner werkte niet. Toen ik UPHC had geinstalleerd, werd duidelijk weer op de goede manier een gewijzigd register opgeslagen, vlak voordat Windows XP afsloot.
Je zult door afsluiten en opstarten moeten ontdekken of het ook voor jou werkt.

Laatst bewerkt:
Dat probleemtje hat ik ook

dit probleempje hat ik op mijn zus pc (windows) dan is hij aan het opslaan,
er is iets gewijzogt in windows maar ik weet niet wat

Ik heb er bij Microsoft niet zoveel over gevonden, had jij deze artikelen ook al bekeken?
In het Engels vind je er iets meer over en in één artikel kun je lezen dat wlnotify.dll onderdeel is geweest van een hotfix. Misschien toch de moeite waard dat je de artikelen uitpluist om bruikbare ideeen op te doen?

zal het allemaal eens rustig uitpluizen inderdaad :D heb ik wat te doen de komende tijd. Ik laat het weten als er iets van verandering is :D

het heeft even geduurt, maar geloof dat het is opgelost. Zal bij deze het antwoord erbij geven :D

1- bij uitvoeren gpedit.msc
2- kijken bij: Computerconfiguratie/Beheersjablonen/Systeem
3- vervolgens kijken naar: Uitgebreide tegenover normale statusberichten
4- met rechtermuisknop erop klikken, naar eigenschappen gaan, en dan uitschakelen.
5- venster sluiten

vervolgens een reboot en weg waren de berichten. Alleen de standaard berichten kreeg ik weer: windows word opgestart, uw instellingen worden geladen ( ipv wlnotify word uitgevoerd, opstartgeluid word afgespeeld, enz.. )

iedereen dank voor de reacties :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan