Beste Helpmij-er,
Ik heb laatst mijn pc geformatteerd en er XP pro (SP 3) op gezet (dit als down-grade van Windows 7).
Nu ervaar ik echter problemen met de algemene tekst van mijn pc; deze lijkt vaak minder scherp, meer hoekerig, ineengelopen (als inkt) en hier en daar vertonen de zwarte letters soms een klein kleurlijntje bestaande uit paars, groen/blauw, rood. (Ook zijn alle plaatjes die ik via internet op zoek een beetje 'blurry'; de kleuren zijn wat vervaagd)
Ik heb al wat rondgekeken wat het probleem kan zijn, maar er is niets dat ik kan vinden;
- Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd van mijn videokaart.
- LCD staat op de native resolution van 1280X1024
- ClearType aan of uit maakt geen verschil
- Kabels kan het ook niet aan liggen
- DPI verzetten naar 120 helpt niet
- Geen verschil tussen 75 Hertz en 60 hertz
Iemand wellicht een idee?
Overige info:
VGA- Nvidia asus 7900 gt top
Scherm- Samsung 770p
Proc- AMD athlon 64x2 4600+
Mobo- Asus M2N-E
Alvast bedankt
Ik heb laatst mijn pc geformatteerd en er XP pro (SP 3) op gezet (dit als down-grade van Windows 7).
Nu ervaar ik echter problemen met de algemene tekst van mijn pc; deze lijkt vaak minder scherp, meer hoekerig, ineengelopen (als inkt) en hier en daar vertonen de zwarte letters soms een klein kleurlijntje bestaande uit paars, groen/blauw, rood. (Ook zijn alle plaatjes die ik via internet op zoek een beetje 'blurry'; de kleuren zijn wat vervaagd)
Ik heb al wat rondgekeken wat het probleem kan zijn, maar er is niets dat ik kan vinden;
- Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd van mijn videokaart.
- LCD staat op de native resolution van 1280X1024
- ClearType aan of uit maakt geen verschil
- Kabels kan het ook niet aan liggen
- DPI verzetten naar 120 helpt niet
- Geen verschil tussen 75 Hertz en 60 hertz
Iemand wellicht een idee?
Overige info:
VGA- Nvidia asus 7900 gt top
Scherm- Samsung 770p
Proc- AMD athlon 64x2 4600+
Mobo- Asus M2N-E
Alvast bedankt