TF2 lags regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

ViDector

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Beste mensen,
Tijdens het spelen van TF2 lagged het spel regelmatig, ik heb al talloze opties geprobeerd bij de 'launch options' zoals -heapsize en ik heb de nieuwste versie van mijn videokaart driver, maar ik krijg geen verbetering.

Tijdens het spelen zit mijn fps zo rond de 200 en met een lag zakt ie ineens terug naar 50-17 fps. De lags zijn er even, dan loopt het spel weer supersnel dan ineens weer een lag. Dit ervaar ik zelfs als ik offline speel, dus als ik bijvoorbeeld een offline training doe.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mijn specs zijn:
Windows 7 Ultimate
Intel Core i7 CPU Q720 @1.60GHz
6,00GB RAM
64-bit
AMD Radeon HD 6xxxM serie

Ik heb hier twee printscreens van vlak na een lagperiode met "net_graph 3"
[smallimg]http://i53.tinypic.com/2lu5qog.png[/smallimg]
[smallimg]http://i55.tinypic.com/2ywzdqr.png[/smallimg]

mvg,
ViDector

Laatst bewerkt door een moderator:
zijn er nog andere processen op de achtergrond actief?

De twee hoofdprocessen zijn:
svchost.exe met 120.xxxK
TF2.exe met 120.xxxK

System idle process zit wel op +- 95 CPU?

system idee zijn de resources die op het moment niet worden benut. dus dat zit wel goed, zijn er ook vreemde processen die vreemd veel gebeuren gebruiken?

nee voor de rest geen rare processen, ik heb de laptop net geformatteerd omdat ik dacht dat het misschien te maken had met een virus oid..

wat over de warmte van je gpu/cpu? zijn daar ook vreemde schieters in?

Ik heb een printscreen gemaakt van de warmte en cpu gebruik vlak na een tijdje spelen.

10nb242.png

2rwxlpi.png

zou je de clocksnelheden ernaast ook kunnen loggen? het kan zijn dat de videokaart de clocksnelheid omlaag gooit om zo de temperatuur wat te kunnen laten minderen, en dit zou merkbaar kunnen zijn in de snelheid van de game.

Ik weet zo snel niet hoe ik dat in speedfan moet instellen, of hoe ik dat uit kan lezen van mijn videokaart? Kan ik misschien en programmaatje downloaden die dat voor mij uitleest?

welke videokaart bezit je dan? het gaat om een laptop neem ik aan?

Het gaat inderdaad om een laptop.
Er zit een AMD Radeon HD 6500M/5600/5700 Series in

hoe ang heb je de laptop al in bezit, heb je ooit de stofzuiger in de ventilatiegaten gehouden?

Laptop is nu minder dan een jaar in het bezit, maar nog niet schoongemaakt.

Wel heb ik hem van de grond met een losse ventilator ernaast om hem koel te houden

Ik zie net in een advertentie dat het deze videokaart is: Radeon Mobility HD5650 1GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan