TFT & Games

• Onderwerp starter Onderwerp starter horn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

horn

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2003
Bestaan er TFT schermen die games aankunnen,
zag een advertentie "Iiyama E434S de ultieme TFT
voor gamers" kan dit kloppen???

Ik blijf altijd nog steeds van mening dat een TFT scherm alleen maar nuttig kan zijn ivm ruimte en design.

Wil je kwaliteit tijdens het gamen, kom je toch op een normaal beeldscherm uit.

Ook de kleurechtheid van een TFT scherm laat te wensen over.

Mvg Patrick

Een TFT-scherm is wel iets minder dan een gewoon scherm qua kwaliteit,maar als je uren voor je pc zit te gamen is het toch veel beter voor je ogen.(wat is dan het belangrijkste ?)

Een TFT-scherm kost minder energie en geeft minder straling. Ook neemt het natuurlijk veel minder ruimte in.

Het verschil in "rust in het beeld" zou je eens kunnen bekijken in een grote elektronicazaak. Kijk dan eens van een afstand naar een rij CRT-monitoren en een rij TFT-schermen.

Maar voor scherpte van beeld en echtheid van kleur bij het gamen kom je wellicht toch nog steeds uit bij de "traditionele" monitor.

Zelf game ik hier overigens naar redelijke tevredenheid op een TFT-scherm. En dat is een scherm van al weer 2 jaar oud (iiyama). De eigenschappen van TFT-schermen zijn sindsdien al weer flink verbeterd.

een tft met een reactie-snelheid vanaf 16 ms(hoe minder hoe beter)
is redelijk geschikt om te gamen.
er zijn al schermen met 8 ms, oa hier
heb hier een LG tft met 16ms, kan er perfect mee gamen

Laatst bewerkt:
Samsung Syncmaster 710T staat heel goed bekend.

Ik heb zelf een slechtere tft, maar ik vind het toch net prettiger als een normale monitor. Vooral rustiger voor je ogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan