TFT icm CV

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
mijn TFT-scherm is volgens mij kaduuk. Ik heb hem op verschillende stopcontacten aangesloten, maar helaas: zelfs geen berichtje dat er geen signaal is of navigatie-knoppen die oplichten. (Of heeft een van jullie nog een foefje waardoor ik kan testen of hij echt verleden tijd is ?)

Mijn eigenlijke vraag is: Ik had mijn beeldscherm de laatste paar weken op een verwarming staan. Heeft dat misschien invloed gehad op de levensduur van het apparaat ? Hij was namelijk nog niet zo heel oud...

Het lijkt me zo zonde om het volgende beeldscherm na een paar weken weer bij het grof vuil te moeten droppen :D

Alvast bedankt voor het beantwoorden,
Harry

Hallo

"mijn TFT-scherm" ---> geen merk/typenr/ouderdom ---> jammer , want zo sluit je mogelijke nuttige tips uit.

Persoonlijk weet ik ook graag over wat we hier juist spreken.

Desondanks een poging:

"maar helaas: zelfs geen berichtje dat er geen signaal is of navigatie-knoppen die oplichten."

Dit lijkt op een defekte (interne??) voeding v/h scherm.

Meestvoorkomende oorzaak --> uitgedroogde condensatoren door ouderdom.

"Ik had mijn beeldscherm de laatste paar weken op een verwarming staan. Heeft dat misschien invloed gehad op de levensduur van het apparaat ? "

Vermoedelijk heeft dit het verouderingsproces versneld .... gezond is het uiteraard niet.

Daarom staat er ook altijd in de handleiding , dat je de voorziene ventilatieopeningen niet mag blokkeren.:o

Peter

bij de buurman proberen wellicht? tis idd niet slim om het scherm op de verwarming te zetten .. een volgende keer niet weer doen, of je moet echt met teveel geld zitten ...

@VDK_P

Het gaat om een Acer x2230, +/- 2 jaar oud. Ik dacht dat het merk/type in dit geval niet zon grote rol zou spelen aangezien elk tft-beeldscherm in principe dezelfde werking heeft ? Of zijn er bepaalde merken die de hitte beter kunnen verdragen ?

uitgedroging en op een verwarming staan, dat klinkt wel als iets wat oorzaak en gevolg zou kunnen zijn. Moet ik mn bureau toch maar eens gaan verhuizen.

Ik zal de vraag op opgelost zetten. Bedankt voor jullie inbreng

Hallo

"Ik dacht dat het merk/type in dit geval niet zon grote rol zou spelen...."

Samsung is veel gevoeliger i.v.m. defekte condensatoren in de voeding.

"Acer x2230, +/- 2 jaar oud" --> controleer uiteraard eerst ook eens bij de fabrikant of er geen garantie meer is op dit scherm.

Dit specifieke scherm bezit voor zo ver ik weet geen extra (specifieke) zwakke elementen.

Controleer of laat controleren : de primaire interne zekering v/d voeding.

Je weet maar nooit of het zoiets doms is.

Indien deze echter o.k. is , zou je kunnen overwegen om deze te laten controleren door een deftige lokale t.v. technieker.

Indien het inderdaad de condensatoren op de voeding zijn , deze kosten geen arm/been.

Laat uiteraard eerst een offerte maken.

Deze zelf vervangen , mocht je technisch handig genoeg zijn , en over het nodige materiaal beschikken , zal vermoedelijk +/- 20 € kosten max. aan onderdelen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan