TFT Kopen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Hoi,

Na een jaar of 5 19"CRT ben ik wel toe aan een nieuw schermpje, maar er zijn er zoveel!
Zag bij de plaatselijke computerboer een Samsung 226BW LCD Monitor (22") staan, dat leek me wel wat. Maar na onderzoek blijkt het een TN scherm te zijn wat dus blijkbaar weer een stuk minder is dan een PVA scherm. Ook is het breedbeeld, iemand ervaring mee? Zie ik dan de websites nog een beetje normaal?
Ik speel vooral games (COD4).

Breedbeeld is een zeer mooie uitvinding :love:

css7ra.gif

Wat alleen het probleem is, is dat sommige games, en met name de wat oudere games breedbeeld niet ondersteunen. Opzich niet zo erg maar misschien wel handig om te kijken welke games Breedbeeld aankunnen en of je het 't geld wel waard vind.

Ook zullen sommige games fake-widescreen zijn. Zwarte balken op je scherm of "stretching". :evil:

De Samsung 226BW is een mooi beeldscherm en eigenlijk maakt het niet zo veel uit; van CRT naar TFT is al een enorme verbetering en een genot voor de ogen. :p Verder heb ik wel goede ervaringen met Samsung.

Hier een URL met widescreen games:
http://www.widescreengamer.com/widescreen_games_database/

EDIT:
Beetje magere link! Probeer anders hier te kijken:
http://forum.tigerdave.com/viewforum.php?f=1

Op dit forum leggen ze uit hoe je zo'n beetje elke game op Widescreen krijgt :D

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat cod4 dat toch wel ondersteund..Ik ga zo ff zoeken. En is het dan net zoals bij tv dat je dan net een stukje meer beeld hebt?

Wanneer je lauter en alleen een beeldscherm koopt om te gamen, heb je idd genoeg aan een TN panel.
Een TN panel is sneller als een PVA panel.

Echter wil je de monitor ook gaan gebruiken voor grafische doeleinden(foto/video bewerking) is het raadzaam om te overwegen om een monitor met een PVA panel erin te nemen.
Deze laatst genoemde zijn natuurlijk behoorlijk duurder.

Zelf heb ik dus een Samsung Syncmaster 215TW(PVA panel).
Als hoofdzaak voor fotobewerking, echter speel ik ook naar hartelust COD4.

Ook ben ik in het bezit van een 206BW, echter deze beeldkwaliteit valt in het niet bij de 215TW.

Ook heb ik wat testjes gedaan mbt de zogenaamde inputlag wat de 215TW zou hebben.
Ik vind het reuze meevallen. Dus ook op de 215TW kan je goed gamen.

PS. Ik heb gefilmd met beide monitoren naast elkaar, het beeld gekloned, en dan gaan gamen. Lag is dus te verwaarlozen. Echter, ik kan het filmpje niet meer terugvinden.
Wel heb een foto gemaakt met op beide monitoren een stopwatch. Hier een foto gemaakt op 1/1000 seconde.
Ook die foto kan ik niet meer terug vinden, echter staat hij nog wel online op een ander forum.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28955972#28955972

Laatst bewerkt:
Thx voor je reactie. Doe idd ook wel eens aan foto bewerking maar das niet echt heel erg veel. Hoofdzaak is toch het gamen en dan vooral cod4.
Zelf had ik ook al veel goede verhalen gelezen over de Samsung Syncmaster 215TW, ook dat je er goed op kon gamen.
Ben ff op het andere forum wezen kijken maar helaas krijg ik een probleem bij het laden van de pagina als ik de fotolink aanklik..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan