[TFT/LCD] 2ms vs 5ms in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

internetworking

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Dames en heren,

Ik wil nu toch echt eens aan de TFT/LCD. Het enige waar ik over twijfel is de reactietijd. Mijn voorkeur heeft 5ms omdat dat goedkoper is, maar ik twijfel of dat wel laag genoeg is voor het gamen. Ik speel voornamelijk spellen waarin extreem veel snelle bewegingen/actie in voorkomt (UT3, Quake enz.) en ik wil eigenlijk geen nadeel van de evt. TFT/LCD tov van een CRT ondervinden, daarintegen wil ik ook geen achterlijk hoge prijs uitgeven voor een scherm. Het is dus een beetje een middenweg die ik zoek.......denk ik :).

Kan ik voor 5ms gaan? Of heb ik dan last van ghosting en moet ik dus toch voor 2ms gaan?

Het zou fijn als je je reactie een beetje kan onderbouwen en niet zomaar "je moet die en die nemen" alleen omdat je dat een goed merk lijkt.

Bedankt.

In verschillende reviews is gebleken dat de 2ms die bij sommige monitoren worden opgegeven als reactietijd, niet black to white is maar gray to gray.Een pixel van grijs naar wit naar grijs laten gaan gaat sneller (2ms) dan een pixel van zwart naar wit te laten gaan (5ms).
Met andere woorden, monitoren die claimen 2ms reactietijd te hebben meten dit gray to gray, en hebben dus eigenlijk ook 5ms reactietijd.

Zolang je dus geen 25ms monitor heb is alles prima.

Aanbevelingen:
De HP W-serie (W2007, W2228, W2408 etc)
De Samsung 200(0) serie (206BW, 226BW, 2253BW, 226CW etc)

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gegaan voor de Samsung Syncmaster T200. Volgens de specs heeft deze een reactietijd van 2ms, ik weet echter niet of dat de btw of gtg waarde is. Ik merk toch in het gamen dat alles een klein beetje wazig wordt bij snelle bewegingen. Ik vind dit erg irritant omdat ik er een beetje koppijn van krijg en het gewoon in zijn algemeenheid irritant is. Jammer dus, maar daar moet ik maar mee leren leven :confused: :).

ha , grappig dit wist ik helemaal niet tog wel leuk want ik heb speciaal lopen zoeken voor 2ms
maartog enne op die site he van die reactie tijden heb ik dit gehaald :

Je reactietijd is: 0.071 seconds
Zeer goed

maar toch bedankt voor antwoorden(weer wat wijzer geworden)

Ik heb zelf Lg L227WT die heeft 2ms maar mij bevalt die wel :P

BTW

Je reactietijd is: 0.054 seconds
Zeer goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan