TFT/LCD Game Monitor !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Beste Helpmij Collega's

ik ben van plan om een nieuwe TFT/LCD 19" inch Monitor aan te schaffen,

ik werk veel met VideoBewerkings Software/Apparatuur,
en de laatste paar maanden, ben ik ook helaas verslaafd aan BattleField 2/Special Forces, F.E.A.R, NFS Most Wanted, Quake 4, en ga zo maar door, ik heb nu een NEC Slimview 727, (waarvan ik graag wel de response tijd wilt weten) met Everest kan ik het niet vinden, maar ja, klopt deze INFO eigenlijk

Reactiesnelheid
Responsetijd, of reactietijd van een TFT-scherm betekent de tijd dat een LCD-cel nodig heeft om van actief (zwart) naar inactief (wit) te gaan en weer terug naar actief (zwart) Hoe lager het nummer hoe beter de resultaten van het TFT zijn, een reactie tijd van 8 a 12 ms is nu snel. Lage reactietijden zijn vooral belangrijk voor het spelen van games of het kijken van films omdat de LCD-cellen dan constant snel van kleur veranderen en anders een waas kan ontstaan. Voor kantoor gebruik maakt het niet uit hoe snel de reactie tijd is. Hoe lager de reactietijd hoe kleiner de kans is op een waas bij bijvoorbeeld snelle games.

Dus m'n vraag is beste Collega's welk 19' inch TFT/LCD Monitor raden jullie mij aan, en uiteraard ook nog voor een leuk bedrag als het zou kunnen, (dit is m'n Grafische Kaart trouwens, ATI Radeon X850XT, AGP

alvast bedankt voor jullie moeite en hulp, :thumb: :)

Laatst bewerkt:
over die responsetijd: Ja
Ik heb een 19" LG FLATRON L1915S, € 299,-
Hij bevalt me goed tot nu toe. Maar bekijk eventueel schermen bij je computerboer die aan staan.

Want ik stond laatst bij een elektronica winkel waar ze een Acer 17" en een Packard Bell 17" hadden staan aan een computer die hetzelfde filmpje draaien.Op de packard bell waren 'geel' bijna donker geel en op de acer was geel heel licht geel. Dit kan natuurlijk ook aan de brightness, gamma etc. te maken hebben (niet naar gekeken). Maar het kan ook wat te maken hebben met de helderheid. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Let wel op: een 19" heeft dezelfde resolutie als een 17" scherm dus alles is wat groter en dus ook iets minder scherp (alhoewel ik er niet echt last van heb).

Ok altijd mooi vergelijken.

Ik zou voor de iets duurdere Philips gaan: Philips 190S6FG
Het is maar 30 euro meer.

Philips FG vs. Philips FS

+ 8 ms - 12ms
+ Pixelgarantie: 1 - Pixelgarantie: 2
- helderheid/contrast, taal - helderheid/contrast, kleurcontrole, taal

Responsetijd
De FG is toch wel stukje sneller alhoewel ik het betwijfel of je dit echt merkt.

Pixelgarantie
1 ) Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering geen pixelfouten voor mogen komen. (Dit geldt per 1 miljoen pixels.)
2 ) Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixels.)
dit scheelt nogal, ik heb er nog nooit problemen mee gehad dat ik dode pixels aantrof op een nieuw scherm (ook niet op schermen van 2 jaar oud..)

Instelmogelijkheden
De Philips FS kan je nog de 'kleur controle' instellen. Dit is natuurlijk normaal gesproken standaard. En ik denk dat het niks uitmaakt

Uitkomst
Heb je € 30,- over voor 8ms ipv 12ms en een betere garantie op dode pixels.
En als ik kijk bij de andere instellingen lijkt het of als er een 'muur standaard' bij de FG zit. Ik zal voor de FG gaan. :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste RimSic,

alweer bedankt voor je snelle reactie, :thumb:

Ik heb deze TFT/Philips bij Paradigit gevonden, en dat ook nog voor een hele leuke bedrag, (Let Op komt in een .PDF File binnen)

Nu de vraag zou jij voor deze gaan, of nog steeds voor de Philips 190S6FG,

bedankt voor je moeite RimSic, :thumb: :)

hoeveel mag die kosten... ik zie geen prijs :o

ook 8ms, lijkt me ook een goede keus. Als deze goed koper is zou ik denk ik voor deze gaan.

Laatst bewerkt:
SickWithIt zei:
Beste RimSic,,,,

E 299,-
ja ik zie het net staan. Tsja... ik denk dan toch voor die bij paradigit. Ook 8ms... verder zie ik geen verschil. (contrast etc. is hetzelfde).:p

Beste RimSic, bedankt voor je moeite en hulp, ik zie ook dat A.J. van de partij is :thumb:

nog een snelle vraagje, ligt het nou aan mij of is de aanbod voor TFT/LCD HP Monitors minimaal, heb namelijk gegoogled maar kon er bijna niks over vinden, en kwa verkoop ook bijna niets, terwijl het ook hele goeie en sterke TFT Monitors zijn,

weten jullie misschien hierwat meer over, of een eventuele LINK,

m'n dank is groot, :thumb: :o

Beste RimSic, nogmaals bedankt voor al je moeite en hulp,

Ik heb nog wel een ander Philips TFT/LCD monitor gevonden by MyCom, ook voor E 299,-
nu zit ik te twijfelen tussen die van ParaDigit en die van MyCom,
deze namelijk de Philips 190S6FS/00 of de Philips 190C6FS/00 ,

Hier voor jouw de Vergelijking tussen de 2 Monitoren,
en voor welke zou jij gaan, beste RimSic,,,,

alweer bedankt voor je moeite en Hulp, :thumb:

Tijdje terug stond ik ook voor de moeilijke keus :).
Inmiddels heb ik een iiyama 19" TFT E481S
168x168.jpg

En ben hier zeer tevreden mee (8 MS).

De respons tijd is zeker een belangrijk iets. Ondanks dat sommigen zeggen dat ze met hun 25 MS totaal geen Ghosting (=strepen bij snelle handelingen) ervaren kan ik hierin hun mening niet delen. Ik heb zelf dan de 8 MS sinds Juni 2005 en dat is nog steeds een van de allersnelste. Ik heb al wel de 4 MS gezien maar volgens mij is dit een kwestie van benadering en haal je dit niet werkelijk (in ieder geval toen nog niet).

Denk zeker aan je dode pixels. Sommige fabrikanten ruilen om tot 5, anderen doen moeilijk over 1 subpixel als je geen extra garantie aanschaft.

Om even op jouw laatste post in te gaan, de vergelijking tussen die twee monitoren. Philips is een goed merk al gaat mijn voorkeur uit naar iiyama.
Een aantal punten is duidelijk 'geneuzel', en dan doel ik op het compact en slank ontwerp, geschikt voor slot, smartmanage actief. Dingen die je in de praktijk niet echt gebruikt.
Dat de ene monitor niet voldoet aan de enerystar verbaasd me. (nouja, geen partner dan, misschien wel aan de norm maar toch). De Voldoet aan TCO '99 / Voldoet aan TCO '03 zegt mij niets.. Ongetwijfeld aantal fabrikantenafspraken. Overigens staat er bij beiden Geschikt voor Kensington-slot maar niet 2x een bolletje. Spreekt elkaar tegen.
De 190C6FS/00 heeft een hoger contrast dan zijn neefje (600:1 tegenover 500:1). Mijn eigen scherm is 700. Merk je dit? De kleur zwart is bij veel TFT's niet echt zwart. Meer een soort zwart wat licht naar grijs neigt. Ook de kleur wit kan soms tegenvallen. Die kleur kan soms cremekleurig zijn in plaats van echt wit. Bij de overige kleuren zul je het niet gauw merken.
Staat helaas niets onder de helderheid (CD/m²). Wel in nits.. 250/270.

Al met al beiden leuke schermpjes. Als jij uit deze twee een keuze moest maken zou ik gaan voor de 19 inch SXGA LCD-monitor 190S6FS/00, oogt net iets moderner zowel qua uiterlijk als innerlijk. Wel jammer van het contrast en de helderheid.

Ga je zeker voor de Philips en niet voor een iiyama? (of anders)

Beste XP_PC,

bedankt voor uw reactie, ben al inmiddels voor de TFT/LCD Monitoren gaan kijken,
nu zijn mijn twijfels nog groter geworden, weer andere meningen door de Computer-Verkopers (als ze het maar kunnen verkopen" :p ) :D

bedankt voor je advies, ik had zeker de Iiyama niet buitengesloten,
ben zelfs aan het twijfelen om de Iiyama Prolite X486S te nemen,
andere raden me weer de SamSung Syncmaster 930BF aan,

wat zou het beste bij me passen XP_PC, werk heel veel met Video/Bewerking/Editing/Apparatuur, en de laatste paar maanden zal ik eerlijk toegeven gewoon een HardCore GaMeR, verschilt van BattleField 2/Special Forces tot naar Quake 4, F.E.A.R, Call of Duty 2, ga zo maar door.

Heb een ATI Radeon X850XT (AGP4x)

hier is mijn KeuzeLijst tot nu toe,,,,

m'n dank is groot, alvast bedankt voor uw moeite en hulp, :thumb:

Waar heb je die vergelijking nou vandaan :p?

In dit overzicht zou ik twijfelen tussen Philips I, Samsung II en Iiyama. Waarom?
De philips en Iiyama hebben beiden een mooie 8 MS, 19". De Iiyama heeft echter een iets beter contrast en betere helderheid. De prijs daarentegen is iets lager wat gunstig is.
De eerste samsung is qua prijs gunstig ten opzichte van de rest, en heeft een nog iets hoger contrast.
De tweede samsung heeft een snellere responstijd (4MS) maar qua rest loopt deze wat 'achter'. Echter; nog wel goede waarden.

Ook zie ik dat de philips en Iiyama een digitale aansluiting hebben, iets wat de eerste Samsung niet heeft. Als je videokaart dit ondersteund zou ik hier wel voor kiezen.
Qua snelheid; ik merk met mijn 8 MS héél soms Ghosting.. Ik heb geen ervaring met een 4 MS maar dat zal ongetwijfeld nog iets minder zijn. Mja.. Last heb je er niet van met zulke snelheden. Toen de TFT's zo'n 4 jaar geleden 'in' kwamen merkte je dit echt nog wel. De beelden kropen over je scherm zeg maar :p.

Lastig hoor :). Ik zou in deze voor de Iiyama gaan of de Samsung II (welke toch beter is dan de Philips).

Laatst bewerkt:
Beste XP_PC,

bedankt voor uw supersnelle reactie,

Ik zal even t/m 27 januari wachten, de Samsung Syncmaster 930BF heb ik al in de winkel gezien, de Iiyama Prolite X486S nog niet, MyCom krijgt het als showmodel en op voorraad pas 27/28ste deze maand binnen, hoef ik niet zo ver te reizen :p :D ,

een even off-topic question, ik heb nu een NEC Slimview 727 17"inch, met een ATI Radeon X850XT (AGP4X), kwa resolutie heb ik hem op 1280x1024 staan Refresh Rate 70 Hz en nu op 60 Hz, met GaMeS heb ik het meestal op 1024x768 70/60hZ staan,

de reden dat ik dit vraag beste XP_PC een week geleden kreeg m'n monitor soort van een kleur aanval,(kuren), roze olievlekken door Films die je op je PC bekijkt horizontalen en verticale 2 bruine/paarse strepen door onder/bovenkant van de taakbalk, en dat ook nog bij alle prog/software die ik opende en een soort van een olievlek door alle iconen, dacht eerst aan m'n Grafische Kaart, maar daar heb een ander TFT 15"inch en een CRT Monitor 17"inch op uitgetest, e niks aan de hand !!!! :confused: dus het moet wel aan m'n monitor liggen dacht ik, dus ik m'n 17"inch monitor naar m'n zwager gebracht en aangesloten op zijn PC, en wat denk je, niks aan de hand, echt een Dilemma, dus waar kan het aan liggen, nou gisteren even een nieuwe Voeding gekocht van 400W, had eerst een 250W erin, even m'n eigen Monitor opgehaald bij m'n zwager en op m'n PC weer aangesloten en wat denkt u, niks aan de hand, al die kuren die, die eerst vertoonde helemaal weg, geen strepen en geen roze/paarse olievlekken, (Ik begrijp er helemaal niks van)!! wat ik wel zeker wist dat ik het eerst op 1280x1024 had staand met een Refresh Rate van 70Hz, en nu stond ie toevallig automatisch op 1280x1024 met een 60Hz Refresh Rate, zou het hier aan kunnen liggen, en die periode moet ik even bij melden had ik al de allerlaatste drivers voor m'n ATI Radeon X850XT,

dus zijn m'n Resolutie Instellingen samen met m'n Refresh Rate goed ingesteld of moet dat bij TFT schermen gewoon altijd op een 60Hz Refresh Rate,

graag hoor ik van u, en bedankt voor alle moeite en hulp !!!!
:thumb:

Tja tja..
Mijn ervaring is, hoe hogere refreshrate hoe beter het kijken is. Het zóu je voeding kunnen zijn, 250 WATT is niet erg veel.
Verder zou ik dat zo niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan