tft resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
Hallo heb een nieuwe monitor een tft.de flatron L1730s
van LG.de resolutie is nu 1024-768.als ik hem zet op 1280-1024 dan is alles zo klein dat ik bijna een vergrootglas nodig heb.is hier nog wat aan te regelen want het lijkt me dat die op de maximale resolutie het beste is maar dan moet niet alles zo iel zijn.en de witte achter grond doet ook zeer aan je ogen maar als ik dat terug regel wordt alles donkerder ook nog een oplossing voor hij staat op 60 hz zoals aanbevolen via het boekje maar kan maximaal 75hz aan.

De hoogst mogelijke resolutie is bij geen enkele monitor de beste. Kijk gewoon ff wat het lekkerste werkt en zet hem daarop.

En wat betreft het flikkeren.. als het scherm flikkert onder de aanbovelen ferquencie zou ik hem toch maar op de hoogste zetten.

het gaat erom dat als ik hem op 1280-1024 alles een stuk kleiner is dan in 1024-768 ik heb het daarbij over pictogrammen en tekst .en flikkeren doet het scherm niet alleen witte achtergronden zijn wel heel erg wit zo dat het zeer doet aan je ogen.

Heb je bij de eigenschappen van je beeldscherm->tabblad instellingen->knop geavanceerd->tabblad algemeen, daar ook al opgegegeven 'groot 120dpi' (125%)
Voor wat betreft de kleur intensiteit, kijk eens bij de eigenschappen van je beeldscherm of je daar iets hebt staan als 'gamma-control' je kan daar de 'warmte' van het beeldscherm instellen, bij sommige monitoren kan het ook bij de monitor zelf, dan moet je even experimenteren wat het beste resultaat geeft.

60 hz, zou in elk geval voldoende moeten zijn voor een rustig beeld op een TFT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan