TFT scherm 2 seconden zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik zit met een raar probleem.

Liteon TFT monitor.

Als ik in word aan het werk ben dan springt elke paar minuten mijn monitor gedurende ongeveer 2 seconde op zwart. Daarna kan ik weer gewoon verder werken.

Dit is de pc van mijn zusje en om het probleem te tackelen heb ik heb er net een cleane instalatie van windows xp sp1 op gezet. Daarna Office 2003 mcAfee suite (Ik had er eerst Norton 2005 op staan maar die heb ik nu vervangen door mcAfee omdat ik dacht dat die wel eens de oorzaak kon zijn) en nero 7.

Helaas het probleem is er nog steeds.

Het lijkt er overigens wel op dat het scherm alleen op zwart springt als je ook echt in word werkt. Ik zit nu al een tijdje naar het scherm te kijken met word actief zonder aan het toetsenbord te komen en ik heb nu nog geen zwart scherm gezien.

Lan iemand mij helpen me dit vreemd probleem?

grt
Martin

StoneyCity zei:
misschien stoomadapter niet goed aangesloten?

Nee lijkt me niet het probleem.
1e de pc heeft die kuren toen hij bij mijn zus stond en nu hij bij mij staat (opnieuw aangesloten ) nog steeds.
2e Dan zou hij dit euvel niet alleen maar bij het werken in word moeten hebben maar altijd.

heb alles nu up to date gemaakt. Het resultaat....

eerst vloog het scherm iedere 2 minuten een paar seconden op zwart..... nu zowat iedere 10 seconden :confused:

grt
Martin

Indien het een ATI videokaart is wat wordt gebruikt, dan kun je daar voor een TFT scherm een aantal DVI instellingen wijzigen om de werking te verbeteren, bij nVidia weet ik dat niet en of je die dvi gebruikt, ook niet.

Of überhaupt de videodrivers met de allerlaatste updaten, of bedoelde je dat, met alles up to date gemaakt.

Hi Lange Pier.....

Nee ik had office geupdate........ nvidea nog niet.
Er zit in dit systeem een Nvidea Gforce2 MX/mx400.
De drivers stammen van ongeveer 6 maanden geleden.

Ik hb nu het systeem aan mijn eigen monitor hagen ( hansol crt) en daar geeft word geen enkel probleem.....ergo.... het ligt aan de monitor / drivers....
Ga nu dus eerst een die drivers updaten.......

Bedankt voor het meedenken allemaal.

edit...... springt nu ook een keer op zwart maar dus wel veel minder vaak als op dit TFT Monitor.

Laatst bewerkt:
Heb de nieuwste drivers erop gezet...... word gestart en hopla binnen 5 seconden springt hij (heel even) op zwart om daarna weer verder te gaan.

Dat op zwart springen doet hij zo te zien alleen maar bij word.... daar snap ik dus geen bal van.......

martin van de mortel zei:
heb alles nu up to date gemaakt. Het resultaat....

eerst vloog het scherm iedere 2 minuten een paar seconden op zwart..... nu zowat iedere 10 seconden :confused:
grt
Martin

LOL :D :D :D

Ik zei ook ik doe maar een gooi. :D

Je weet maar nooit.:D :D :D

Laatst bewerkt:
martin van de mortel zei:
Nou ja ....had de oplossing kunnen zijn.
Pech voor mij........dus....we zoeken verder.....

Was in ieder geval erg grappig, tranen lopen over mijn wangen.
En dat is echt de eerste keer op helpmij.

Dank je :thumb:

Jozo zei:
Was in ieder geval erg grappig, tranen lopen over mijn wangen.
En dat is echt de eerste keer op helpmij.

Dank je :thumb:

Nou, dat heb ik wel vaker, alleen niet van de grappigheid.:D

PS,

Vaak lopen de tranen van gevoel, over mijn smoel.:(

Laatst bewerkt:
ok ff weer ontopic........

Heb net office 2007 erop gezet...... daarna minimaal 5 minuten allerlei **** onzin...(dat andere woord pakte hij niet) zitten tikken.......zonder dat het zwart voor mijn ogen werd.
Het zou dus kunnen zijn dat die word 12 nu wel stabiel is....

Moet nog wat meer literair kunstwerk uit mijn toetsen haln om er zeker van te kunnen zijn.

Ik kom er nog op terug...

grt
Martin LOL

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Nou, dat heb ik wel vaker, alleen niet van de grappigheid.:D

PS,

Vaak lopen de tranen van gevoel, over mijn smoel.:(
zei is een meisje denk ik, en wij jongens vrouwen lachen meer dan jongens:thumb:

Probleem lijkt opgelost.

Niet op de manier zoals ik gehoopt had maar toch.......

Heb office 2007 erop gezet en word 12 vertoont het probleem niet.

grt

Martin

Als het probleem zich alleen in Word voordoet controleer dan eens of grammaticacontrole tijdens typen aanstaat. Zo ja, uitzetten. Dit was in het verleden vaak de oorzaak van dit soort problemen. Mogelijk staat het nu standaard uit bij de nieuwe versie.

Zalt dit op de andere computer straks eens controleren.
Daar had ik nog niet aan gedacht maar klinkt heel logisch als mogelijke oorzaak.

Bedankt voor de tip

Martin

Nee het bleek niet die spellingcontrole.

Van een bevriende relatie heb ik gehoord dat er in een patch van microsoft een bug zit die dit bij office 2003 kan veroorzaken. Ook dat word er ineens mee ophoudt schijnt te kunnen gebeuren. Het schijn een bekend probleem te zijn.
Office xp heeft dit probleem niet.

grt
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan