TFT Scherm connectoren

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
ik heb hier liggen een ncr dynakey sales terminal. Dit is een tft display met toetsen ernaast. Er zit een hele aparte connector aan het scherm die een speciale videokaart ingaat. Kennelijk zelf gemaakt door ncr. Nu wil ik aan dit tft scherm gewoon een normale vga connector hangen. Die kabel die er nu aanzit moet er dus af. Is er uberhaupt een mogelijkheid om zelf een vga connector te solderen?

Net als met stroom blauw en rood is stroom ,groen is aarde. Misschien ook zo bij tft, blauw rood en geel links rechts midden of zo?

dat is hem inderdaad. ik heb de computer waar hij bij hoort ook, hierin zit een pci kaart waarop hij aangesloten moet worden. Ik heb al geprobeerd om deze kaart in mijn pc te zetten en met wat geklooi met drivers heb ik hem aan de praat gekregen. Probleem was alleen dat ik niet allebei de videokaarten tegelijk kon gebruiken. En ik wil hem juist als secundair scherm gebruiken. Het is een scherm van sharp volgens mij, het lijkt mij dat hierop gewoon standaard connectoren zitten die door ncr zijn bewerkt. Het is namelijk gewoon een standaard scherm, geen touchscreen of zo.

Om een 2-tal aparte grafische kaarten aan te sturen, daar moet je windows wel op aangepast zijn.
Welke windows versie gebruik je? en kan je bij de grafische kaarten niet aangeven of deze primair of secundair moeten werken?

de dubbele videokaart optie werkt niet goed/helemaal niet in windows media center 2005. bovendien gebruik ik een pundit-r van asus waarin eigenlijk helemaal geen ruimte is voor een extra videokaart.

ik heb hem inmiddels open en bekijk de aansluitingen. bijkomend probleem is trouwens het feit dat de stroomvoorziening van de monitor ook via de rare connector loopt. hij krijgt dus stroom van de pci kaart. daar zit namelijk een power connector op.

Waarschijnlijk wordt het geheel ook helemaal niet als monitor gezien want via diezelfde pci kaart wordt volgens mij ook informatie gegeven over de aangeslagen toetsen, het is immers een kassa systeem.

nee, de toetsen gaan via een ps/2 verbinding, die lus je door met je gewone toetsenbord.

ik heb hem uit elkaar gehaald en aan het scherm zelf zitten twee connectoren. een stroom verbinding, beetje zoals een diskette station stroom connector. en er zit een platte connector aan voor het beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan