TFT scherm doet ineens vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Vandaag startte ik XP op, ik heb een BenQ TFT scherm (FP731) en ik kreeg plots bij het opstarten een groen scherm, gevolgd door een blauw scherm en een grijs scherm als laatste waarna XP gewoon opstartte.
Echter toen ik eenmaal in XP zat zag het er allemaal niet lekker uit; het hele beeldscherm lijkt een soort vieze witte glans te hebben, sommige incone zijn amper goed te onderscheiden (zo fel lijkt het) en alles heeft een soort witte glans en de kleuren zijn gewoon niet goed, lastig zo te omschrijven maar het klopt gewoon niet, er lijkt ook geen diepte meer in het beeld te zitten.

Met de knoppen op het scherm heb ik al wat geprobeerd maar niets helpt, wel staat er in het menuutje in het rood FACTORY en OH er opeens bij en onderin VER1.0 en BURN IN MODE. OFF , allemaal in het rood.
Met RECALL heb ik al wat geprobeerd maar niets helpt; heeft iemand een oplossing voor dit rare probleem?

Bij Apparaatbeheer staat bij mijn videkaart dit: RAEDON 9600 series en daaronder RAEDON 9600 Secondary, de eerste is volgensmij ingeschakeld.
Bij Monitor staat "Standaardbeeldscherm" Hoor dat?
Op de site van Radeon kan ik niet 1-2-3 een pagina vinden voor drivers van de 9600...iemand?

Kabels nagelopen, niets, het vreemde is als de PC uitstaat en de monitor aan verschijnen er achter elkaar de volgende schermen: een rood scherm, blauw scherm, groen scherm en een grijs scherm en het zooitje begint weer opnieuw.
In het kleurenbeheer van Raedon stond niets, ik heb nu het profiel FP731 (monitortype is ook zo) ingesteld maar ook dit helpt niet, het lijkt erop alsof de monitor last van de kleuren heeft; zeker met al die gekleude schermen als de PC uitstaat maar de monitor aan...

Sommige kleuren zien er ook erg vies uit; geel is vies okergeel en zacht (donker) groen is nu vies hard geel, raar.

Vreemder: bij filmpjes en DVD's zie ik wel gewoon goed beeld, zie geen verschil.
Bij Apparaatbeheer staat bij de monitor opeens 'standaardmonitor' terwijl daar juist BenQ FP731 moet staan, hij geeft ook foutmeldingen als ik het stuurprogramma wil bijwerken, daar zit ook de fout volgensmij en het lijkt me erg sterk dat het scherm kapot is, een systeemherstel heeft niet geholpen.

Imiddels zijn we erachter dat de monitor in een Factory modus heeft gestaan, dat is opgelost maar het probleem is gebleven, nog steeds 'standaardmonitor' in Apparaatbeheer en niet de FP731.

En weer een bericht: op een andere PC doet de monitor het wel goed; de monitor doet het dus gewoon goed.
Het probleem zit in XP: die wil van standaardmonitor niet naar mijn BenQ FP731.

Kan daarom dit draadje niet verplaatst worden naar een (?) XP gedeelte... :confused:

Inmiddels is het me gelukt om de BenQ FP731 weer in Apparaatbeheer te krijgen, echter is het probleem er nog steeds. Met de Gamma instellingen kan ik het iets beter maken maar niet superveel: iemand een idee?

Het zal wel geen zier uitmaken, toen ik bij het opstarten op DEL drukte in even de boel doorkeek vielen me alleen de volgende dingen op:

-graphics Ap. Size = 64MB
-Video RAM Cacheable=Disabled
-Q Fan Control = Disabled

Meer vond ik niet wat eventueel van toepassing zou kunnen zijn, ik neem aan dat bovenstaande goed staat?

Ik ben toch van plan om de videokaart er geheel nieuw op te zetten; hoe doe ik dat precies voordat er ergere dingen gebeuren... ;)
Gewoon uit Apparataabeheer de Monitoradapters verwijderen en dan opnieuw opstarten en...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan