tft scherm kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hallo allemaal,

sinds van morgen werkt mijn 17'tft scherm van neovo (f17) niet meer. het enige wat ik zie is een zwart/grijzig vlak mat hierin rode,blauwe en groene dunne verticale lijntjes en een stuk of vier zwarte horizontale lijntjes.
de oorzaak weet ik niet gisteren pc gewoon afgezet.en vanmorgen had ik dus geen beeld meer.

heeft er iemand dit al eens mee gemaakt?
weet er iemand wat het kan zijn of is dit tft rijp voor de vuilnisbelt?en is het waard om te repareren.kosten?

mario

Waarschijnlijk een backlight probleem. Volgens mij is dit beeldscherm nog niet zo oud, waarschijnlijk nog garantie.
:rolleyes:

Probeer eens een andere videokaart, hoeft niet zo'n beste te zijn.
Gewoon om te proberen.

videokaart lijkt me sterk.er zit nu een gewone crt monitor op die het goed doet.
en garantie zit er helaas niet meer op.

Oke,
Dat had ik in jou bericht niet gelezen daarom mijn opmerking.
Je kunt er nu dus vanuit gaan dat je tft is overleden.

stond er ook niet in.

dan maar een paar dagen balen en naar een gewone monitor kijken.

heb het scherm nogmaals aan gesloten en hij deed het weer.helaas ongeveer twee uur lang was allles goed.

dit heb ik nu meerdere keren gedaan en steeds weer hetzelfde.het lijkt wel of het iets met de temperatur te maken heeft.heb het scherm inmiddels op meerdere pc aangesloten gehad en steeds weer hetzelfde.de ene keer geeft hij naar twee minuten de geest,de andere keer naar een uur,steeds verschillend dus.hij moet overigens wel afkoelen lijkt het wel ,want anders doet hij het gelijk bij aanzetten van het tft.

blijf overigens nu wel mijn buroblad zien,maar er lopen witte bewegende horizontale strepen doorheen.

iemand een idee,wat te doen.

heb het scherm particulieer zo'n jaar geleden gekocht,weet dus niet in welke winkel het gekocht is.
heb ik dan toch recht op fabrieksgarantie(lijkt mij niet),ik dacht dat er drie jaar fabrieksgarantie op zit en de introductie van het model was 2002.

standaard op elektronica 2 jaar garantie.
Dus echt wel terug naar de verkoper anders even contact zoelen met de bouwer van het scherm.

Wij hebben hier 40 van die Neovo 17 inches. Mooie beeldschermen, maar we hebben er al 4 met garantie laten repareren en nu na drie jaar geeft de een na de andere de geest. Precies dezelfde symptomen die jij beschrijft. Overigens vrijwel geen problemen gehad met de 15 inches en die zijn hier al langer in gebruik.

heb het scherm nogmaals aan gesloten en hij deed het weer.helaas ongeveer twee uur lang was allles goed.

dit heb ik nu meerdere keren gedaan en steeds weer hetzelfde.het lijkt wel of het iets met de temperatur te maken heeft.heb het scherm inmiddels op meerdere pc aangesloten gehad en steeds weer hetzelfde.de ene keer geeft hij naar twee minuten de geest,de andere keer naar een uur,steeds verschillend dus.hij moet overigens wel afkoelen lijkt het wel ,want anders doet hij het gelijk bij aanzetten van het tft.

blijf overigens nu wel mijn buroblad zien,maar er lopen witte bewegende horizontale strepen doorheen.
[...]

5 jaar na dato is het topic niet meer actief.

Mocht je zelf een vraag hebben mag je daarvoor een nieuwe vraag stellen door een nieuw topic te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan