TFT scherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mzalga

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, het beeld van mijn laptop gaat vastzitten, krijgt strepen en kleurt wit.
Maar als ik met mijn vingers rechtboven het scherm aandruk en blijf aandrukken is er niks aan de hand weet iemand wat dat kan zijn en of je er zelf iets tegen kunt doen?

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, het beeld van mijn laptop gaat vastzitten, krijgt strepen en kleurt wit.
Maar als ik met mijn vingers rechtboven het scherm aandruk en blijf aandrukken is er niks aan de hand weet iemand wat dat kan zijn en of je er zelf iets tegen kunt doen?

Het is mogelijk dat de contacten van het scherm niet goed worden aangedrukt. Soms kun je de druk wat verbeteren met het verbuigen van de montagelipjes die het scherm vasthouden. Het is zonder enige kennis niet eenvoudig om een laptop te openen. Verder is het gevaarlijk omdat er zeer hoge spanningen op het scherm staan zolang de voeding aan staat. Wees dus voorzichtig!
Als het een LED verlichting is is er waarschijnlijk geen/minder gevaar.
Het is ook mogelijk dat er vuil tussen de contacten is gekomen. Een ander probleem kan zijn dat de flatcables die van het scherm naar de print leiden misschien niet goed op hun plaats zitten en slecht kontakt maken. LCD heeft honderden kontakten. Pruts er niet aan als je geen technicus bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan