TFT scherm Roze

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody2005

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Hallo.

Deze morgen start ik mijn pc op en al aan het zwarte opstart menu te zien met de normaal witte lettertjes, zijn deze allemaal roze geworden. En ja hoor ook het bureaublad en alle andere dingen zijn roze. Het is als een rare roze laag die over het beeld heen zit.:confused:

Het gaat hierbij om:
TFT 17'' Mirai DML517N100
Geforce XFX 6600GT 128mb

Deze zijn beiden aan geschaft ongeveer rond de zomer van vorig jaar.

Nu heb ik het geprobeerd met een CRT compaq presario monitor uit 1996 en deze geeft gewoon de juiste kleuren weer. Ik kan dus als het goed is de PC zelf van het probleem uitsluiten.
Maar wat moet ik nu doen, heeft iemand van jullie suggesties of iets om het probleem met de TFT op te lossen? Of is dit een verloren zaak en moet ik mijn monitor retour sturen.

Bij voorbaat dank.

Heb je er instellingen voor de color tones op zitten?
Of kun je hem restten naar de fabrieksinstellingen?
Haal de DVI stekker er een uit, en rommel daar eens een beetje mee, met terugplaatsen.

Nouw.. ik heb ongeveer het advies op gevolgd ik heb een paar keer met de knopjes en stekkertjes geknoeid en ja hoor, het probleem heeft zich zelf opgelost. Weer een normaal beeld :)
Ook heb ik uit voorzorg de geluidboxen weg gehaald naast mijn TFT, heb gehoord dat dit ook wel eens voor problemen kon zorgen.

In iedergeval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan