TFT Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SontriaX

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
Berichten
230
Hallo

Ik heb de laatste tijd dat sommige afdrukken van programma's blijven staan op mijn scherm oa. msn messenger terwijl die helemaal niet aanstaat

dit zie ik vooral als ik op donkere pagina's bekijk grijs/zwart of donkere wallpapers als achtergrond gebruik

Weet iemand een oplossing hoe ik die afdrukken wegkrijg?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
De vraag is verplaatst naar de juiste sectie.
Ik heb verder geen ervaring met dit soort zaken maar kan het zijn dat de afbeeldingen zijn ingebrand doordat je beeldscherm langdurig met een stilstaand beeld heeft aan gestaan?
 
Is een bekend fenomeen en nadeel van TFT schermen..
Remedie?
Zou het niet weten.
Voorkomen?
Schermbeveiliging aanzetten.
 
ik probeerde net schermbeveiliging aan te zetten kreeg ik gewoon een geheel zwart scherm zonder dat ik al die dingen erdoorheen zie
 
Die beveiliging is ervoor om "inbranden" zoals dat bij CRT schermen heette, tegen te gaan.
Bij TFT schermen heeft het dus ook een erg positief resultaat.
 
Heb net even TFT inbranden ingetoetst op Google en daar krijg je veel informatie over het inbranden van TFT schermen.
Ik stel voor dat jij dat ook even doet, scheelt mij een hele hoop typwerk. :D
 
Maar ik kan Geen informatie vinden wat je er nu nog aan zou kunnen doen
 
Heb je al die artikelen al gelezen?
Dat doe je rap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens mij komt het er op neer dat er niets aan te doen is.
 
Een ingebrand scherm is niet meer te repareren dacht ik.
ik probeerde net schermbeveiliging aan te zetten kreeg ik gewoon een geheel zwart scherm zonder dat ik al die dingen erdoorheen zie
Maar is het scherm dan wel ingebrand vraag ik mij dan af?
 
Daarom gaf ik de tip om die artikelen even door te lezen.........................;)
 
Ja maar wat kan het anders wezen, als het dat niet is want de sympthomen leiden er wel naar
 
De wazige afbeeldingen op mijn scherm zijn verdwenen nadat de pc vannacht heeft uitgestaan

ik denk zelf dat mijn scherm iets te warm was geworden

alsnog bedankt
 
Laatst bewerkt:
Maar gebruik voortaan wel je schermbeveiliging.
Stel die in op bijvoorbeeld 10 minuten.
Wanneer er 10 minuten niets gebeurt gaat 'ie aan en voorkom je dit soort toestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan