tft scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.vanherk1

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
hoi helpmijers.

ik zit gegarandeerd in de verkeerde rubriek, want ik mis de rubriek >>algemene vragen<<

mijn vraag is ; hoe maak ik een tft scherm schoon, hoe kan ik hem het beste onderhouden.

je weet war er gebeurd als je eens moet niezen, (druipers en zo)

hoe maak ik het scherm verandwoord schoon.

bedankt alvast

bert

Beste g.vanherk1,

Een TFT scherm schoonmaken

Er zijn bij computerwinkels middeltjes verkrijgbaar waarmee je een TFT scherm kan schoonmaken. Raak sowieso een TFT scherm nooit aan met je vingers. Als je gaat schoonmaken moet je geen schoonmaakmiddel direct op het scherm spuiten maar op een zacht antistatisch doekje. Het aanraken van een TFT scherm zorgt er ten eerste voor dat je het TFT scherm wel moet schoonmaken en daarnaast kan het je scherm beschadigen. De Thin Film Transistors die in het scherm aanwezig zijn reageren op de lading uit je vinger en kunnen beschadigd raken door statische electriciteit en door te hard drukken. Kortom, voorzichtigheid is geboden bij TFT schermen. Laat je informeren door de verkoper verder over het schoonmaken van je TFT scherm!

Wilt u een tft-scherm cleanen, dan moet dat met een antistatische doek en speciale cleaner-vloeistof. De cleaner-vloeistof moet op de antistatische doek worden gesproken. Dit even laten inwerken en daarna voorzichtig het tft-scherm schoonwrijven. De cleaner-vloeistof die u zoekt luistert naar de naam SafeClean tft/lcd Beeldscherm en is verkrijgbaar in de computerwinkel.

Veel succes met het Schoonmaken van je TFT-Scherm :thumb:

tft

hoi helpmijers.

bedankt voor het antwoord.

dit waren dingen die ik niet wist, nou is veel duidelijker voor mij.

nogmaals bedankt

bert

ps. als je je tegen kom pakken wij een pilsje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan