[TFT] tft als tv scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
hi all :)
ik heb hier nog een kapotte laptop liggen. waarvan het moederbord gecrasht is. (toshiba A100-00M) met een 15.4 inch tft scherm. en omdat ik zelf nog geen scherm op mijn kamer heb wil ik deze graag gebruiken zonder dat er een computer tussen hoeft. weet iemand of dat kan en wat ik daar voor nodig heb.
bij voorbaat dank :o
mvgv sander

ps. ik wil graag mijn xbox op aansluiten (scart/tulp of hdmi) en mijn tv tuner.(scart/tulp)

Laatst bewerkt:
Dat kan zeker niet zomaar. Je zal het scherm er uit moeten halen, er kabels aan zetten met de juiste spanning e.d., en dan de aansluitpunten voor je XBOX en TV aansluiten. Dat wil dus niet op een normale manier...

hmmmmm.....
het scherm heb ik al helemaal apart. dus dat is geen probleem meer. de juiste spaning zal ook niet echt een probleem (als het een beetje normale spaning is) (helemaal beter als ik hem op een accu kan aansluiten. kan ik eindelijk mijn koffer-pc maken :P )
maar de xbox op de juiste punten aansluiten. is dat een kwestie van de juiste punten zoeken of moet er een "converter" bij komen:confused:

Dat lijkt mij een kwestie van de juiste punten zoeken.

Verder denk ik dat de juiste spanning nog wel een probleem kan worden, zo heb ik hier een laptop 19v, 4.74A, maar dit word verdeeld over alle componenten in de laptop en je weet dus niet hoeveel het scherm verbruikt...

op het spannings gebied kom ik er wel uit want ik heb precies zon zelfde laptop hier staan die het wel doet. en die gaat toch nog een keer open omdat de gecrasthe niet beschadigd is en mijn eigen wel(die kapotte heb ik gekregen) maar over die juiste punten zoeken. denk je? dus je weet het niet zeker. dan wacht ik nog even op een bevestiging daarvan. (of juist niet :P )

Kun je gewoon proberen hoor, het enige wat misschien kapot kan gaan is het scherm...

Hallo

Uw (toshiba A100-00M) ken ik niet , maar bij alle mij wel bekende p.c.'s , leveren de p.c.'s "motherboard" alle benodigde synchronisatiesignalen voor het t.f.t. scherm .

Het enige wat je volgens mij kunt doen , is kijken wel panel er in deze portabel zit , en de technische specificaties opzoeken (aansluitgegevens , voedingsspanning , etc...).

Indien je al iets zult terugvinden , zul je waarschijnlijk achterovervallen van de complexiteit , zoniet van de prijs van de benodigde componenten.

Uieteraard ga ik er van uit dat je de nodige ervaring en meetinstrumenten bezit .

Indien dit haalbaar is , zal het volgens mij niet 123 te fixen zijn.

Persoonlijk gebruik ik een gekochte omvormer die videocomposiet omzet naar svga om zo een compleet t.f.t. scherm aan te sluiten op mijn dochter haar wii en ps2.

http://cgi.benl.ebay.be/AV-TV-S-Vid...ViewItem&pt=AU_Components&hash=item2a034e3bee

Peter

Laatst bewerkt:
allemaal bedankt voor de snelle reacties en ik denk dat ik er toch maar vanaf zie :P maar weet iemand wat ik er dan voor leuks mee kan doen? maar dat kastje die jij van ebay liet zien die kan toch alleen maar naar vga? hier heb ik niks aan omdat ik verder nergens een vga aansluiting heb. (tenzij de stekker die aan het moederbord vast zit vga is?):confused:

Hallo

Het enige nuttige wat je er volgens mij nog mee kunt doen , is houden als reserve , alsook de andere componenten van deze portable , mits je vermeld dat je nog eenzelfde exemplaar draaiende hebt.

Voor uw toepassing ben je niets met deze convertor , maar indien je een p.c. (t.f.t./c.r.t.) scherm hebt staan of goedkoop kunt kopen , heb je op deze manier wel de ideale/eenvoudige manier om deze aan te sluiten aan b.v.b. spelconsole of d.v.d. speler.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan