[TFT/Video] Crasht ofzo?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jerro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerro

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Set-up:
E6750 2.66GHz
2GB RAM
GeForce 8600GT 256mb 2x DVI-I
2x HP Compaq 1520 15" TFT
Bureaublad verlengen.. dus 2 schermen, 1 groot bureaublad.

Afentoe dan begint 1 van mn schermen te knipperen.. word hij helemaal zwart 3-5 sec later komt hij weer op en zie ik alles weer. Alles gaat gewoon door en ik hoor nog steeds geluid. Soms dan gaat mn beeld ook op 'no signal' loopt mn geluid vast en 3-5 sec later komt alles weer op.. gewoon weer terug in mn spel.. alleen hakkelt het dan een tijdje en zware lag stoten. Alt+Tab ik naar windows zie ik rechtsonderin een geel 3hoekie staan dat mn display is gecrasht.

Wat ik al gedaan heb:
Ik had eerst Windows Vista Home Premium, daar heb ik mn driver geupdate (8600GT laatste versie)
Nu heb ik Windows 7 Home Premium geinstalleerd, gelijk ook mn driver geupdate omdat windows 7 alleen een basis versie installeert. Gebeurd nog steeds..

Het crashen gebeurd als ik aan het gamen ben + 2e scherm een filmpje aan heb (of dit ook crasht als ik geen filmpje aan heb weet ik niet) Het normaal zwart worden gebeurd ook gewoon onder het surfen op internet.. hij begint dan met 1 snelle knipper.. en als ik dan niets doe dan is het hele process snel voorbij.. als ik blijf bewegen en klikken dan lijkt hij het wel uit te stellen ofzo. maar uit eindelijk gebeurd er het zelfde.

Het enige wat ik zelf kan bedenken is dat mn videokaart OF niet goed genoeg is (terwijl 8600GT wel een gamerskaart is, maja 256mb is tegenwoordig niet veel) maar ik snap dan niet dat hij knippert onder het surfen want zoveel graphics trekt hij dan niet.
OF de videokaart is half stuk.. hij is 2-3 jaar oud, passief gekoelt en als ik voel aan de kaart dan is hij wel bloody hot maar dat is volgensmijn normaal voor een passief gekoelde kaart.

Ik ben ten einde raadt! voordat ik een nieuwe kaart koop zou ik graag jullie mening en opties willen horen!
Alvast bedankt!
Jerro

PS: Wist niet precies in welke categorie dit hoorde dus heb maar in overig gedaan. Mijn excuses.

De 8600gt is helaas géén gamers kaart maar een budget kaart. Heleboel kan die wel, maar inderdaad niet op de kwaliteiten van zijn grotere broers.

Maar terugkomende op het probleem, ik heb onlangs eenzelfde euvel ervaren. Bij mij begon het met een bsod driver probleem van mijn 9800gt. dat was "opgelost" en ik heb 1,5 dagen weer de pc kunnen gebruiken.
Toen kreeg ik exact wat jij nu beschrijft, zowel tijdens gamen als tijdens filmpje kijken of na een aantal uren surfen.
In mijn geval wat het inderdaad de videokaart die het heeft begeven. Nu een ati hd5770 erin en draait als een zonnetje.

Persoonlijk vermoedt ik dus inderdaad dat jou videokaart druk bezig is de geest te gaan geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan