thaise taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb het volgende probleempje en kan er maar niet uitkomen:
Mijn vrouw (thaise) leest altijd op internet de thaise kranten om een beetje bij te blijven. De thaise schrift is hierbij geen probleem.
Uiteraard ontvangt zij ook regelmatig e-mail die verstuurd wordt in het thais, maar in outlook 2000 niet leesbaar is!
Waarom kan ik b.v. op internet wel thais lezen, en is dit in outlook 2000 onmogelijk??
Als iemand een oplossing weet hoor ik dit graag, want dit is voor ons best een probleem.
mvrgr. Martin en Kanyarat.
 
Waarschijnlijk moet je de ondersteuning voor Thai nog installeren. Ga naar het configuratiescherm, en dan naar iets dat "Regionale en Taalinstellingen" of iets dergelijks heet (Ik heb zelf de Engelse versie van Windows). Kies het Tabblad "Talen" en zet een vinkje bij "installeer ondersteuning voor complex script en links naar rechts geschreven talen, inclusief Thai (of iets dergelijks.

Arthur
 
Hallo Arthur,
Bedankt voor je snelle reactie. Nu werkt alles perfect en mijn vrouw is helemaal happy!!!!
mvrgr. Martin en Kanyarat.
 
Huh??

Hoe zou dat dan in z'n werk moeten gaan Arthur???
(Inmiddels heb je vast wel begrepen dat wij leken zijn):)
mvrgr. Martin en Kanyarat.
 
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat je nu rechtsonder op je taakbalk een blauw icoontje hebt waar NL in staat. Als je hierop klikt, krijg je waarschijnlijk een aantal keuzes te zien, waaronder een afkorting voor Thai. Als je daarop klikt, zou je in Outlook (maar bijvoorbeeld ook in Word) Thai moeten kunnen schrijven. Als dit niet zo is, doe dan het volgende: Ga opnieuw naar het configuratiescherm, regionale en taalinstellingen, tabblad talen, details, en kijk in het witte veld of daar Thai staat. Zo niet, klik dan op "toevoegen" en zoek onder "keyboard layout/IME" naar Thai. Kies dit, druk op OK, druk op "toepassen" tot alle dialoogvensters weg zijn, en herstart de computer. Ik heb zelf geen Thai geïnstalleerd op mijn computer, maar wel Japans, en daarmee werkt het zo.

Succes, Arthur
 
Ik denk als je in Outlook Expres Thai wil schrijven moet je de Encoding even veranderen.
Bij een nieuw bericht, ga naar Formaat/Encouding en dan kies voor Thai(Windows)
 
Hallo Arthur!
Nu raak ik de kluts een beetje kwijt. 10 x geprobeerd thai te installeren volgens jouw aanwijzingen. Maar telkens als ik in de taakbalk op NL klikte verscheen nooit de thaise taal. Tot ik per ongeluk op het toetsenbordje in de taakbalk klikte en daar stond wel Thais. Toen ik daar op klikte was dit het resultaat:
¡è´Ô×ÍÒ·¡´×ÔèÒéà´×Ô Ò´´Ò´Ò´é
Dus inderdaad het werkt, en mijn vrouw weet niet wat zij ziet !! Nu nog even uitvogelen waar de thaise tekens op mijn toetsenbord zitten. Bedankt!!
Martin en Kanyarat.
 
Hoh Arthur, bovenstaande gaat niet goed! Waar nu die rare tekens staan in het bericht, stonden keurig thaise tekens. Toen ik echter op "plaats bericht" drukte, veranderde mijn mooie thaise letters opeens in die rare tekens:(
mvrgr. Martin en Kanyarat
 
Begrijp ik het goed dat je vrouw nu in Outlook, en wellicht ook in Word, wel Thai kan schrijven? En dat het pas fout gaat als je op dit forum een bericht geplaatst hebt? Het probleem hier op het forum is waarschijnlijk dat de software die hier gebruikt wordt niet geschikt is voor het weergeven van tekens in een vreemd schrift. Als ik hier iets intik in het Japans, dan krijg ik inderdaad Japanse tekens te zien, maar zoals je zult zien wordt het troep als ik het bericht plaats: ¡“ú˜a“yëby‚Å‚·B

Wat betreft de plaats van de Thaise tekens op je toetsenbord. Waarschijnlijk zitten die waar ze zich zouden bevinden op een normaal Thais toetsenbord.

groet, Arthur
 
dank

Wederom is mijn dank groot!!
Ik begin het nu een beetje genant worden, maar ik probeerde net in outlook thais te typen en dat ging niet, maar in word ging het perfect??
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat de invoertaal niet gewijzigd was toen je naar Outlook ging? Je computer is nu zo ingesteld dat Nederlands je standaardtaal is, en dat je voor Thai kunt kiezen. Bij mij werkt het zo dat als ik een nieuw programma open, dat het programma dan op de standaardtaal staat. Je moet dus altijd eerst even de taal op Thai zetten.
 
Ja Arthur, Als ik in outlook op het toetsenbordje in de taakbalk klik en thais selecteer, verschijnen toch de gewone nederlandse letters. Het valt toch niet mee.
(hoop je eens ergens tegen te komen zodat ik kan vragen "biertje"??)
mvrgr. Martin en Kanyarat.
 
Dat is vreemd. Ik weet zo gauw niet waar dat aan ligt. Volgens mij zou het in Outlook eigenlijk hetzelfde moeten werken als in Word. Bij mij is dat althans wel zo, maar er bestaan ongetwijfeld verschillen tussen de software die je nodig hebt voor voor Thai en Japans. Toch vermoed ik dat het ergens anders aan moet liggen, bijvoorbeeld aan een instelling in Outlook op jullie computer.

Wat je eventueel zou kunnen doen, is Word gebruiken om je e-mail berichten te schrijven. Dat kun je als volgt instellen: Ga in het hoofdscherm van Outlook naar Extra / Opties / Mail Format / en zet een vinkje bij "Gebruik Microsoft Word om E-mailberichten te bewerken" (het kan zijn dat de Nederlandse termen iets afwijken). Als het goed is, moet het dan wel werken.

Groet, Arthur
 
Ja, bij word gebruiken om e-mail berichten aan te maken werkt het wel. Hier moeten we maar mee verder anders wordt het een gebed zonder end.
Nogmaals onze dank!!
Martin en Kanyarat.
 
Ja Arthur, door word te gebruiken in outlook werkt het wel. Daar moeten we het maar mee doen, anders wordt het een gebed zonder eind. Nogmaals dank!
Martin en Kanyarat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan