The disk structure is corrupted and unreadable

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hallo,

Gistermiddag wou ik een folder openen op mijn E: schijf, en toen gaf hij de error "This file or folder is corrupted and unreadable"

Toen ben ik naar Schijfbeheer gegaan, en een check geprobeerd. toen kwam er op het scherm te staan dat dat alleen kon als ik de schijf zou unmounten. ik klikte op ja en vervolgens zie ik in Deze Computer zeg maar het icoontje van die harddisk veranderen, eerst zag je een balkje met hoeveel ruimte je nog over had op de harddisk, maar toen was dat ineens weg.

Vervolgens liep dat programma vast, probeerde toen weer in die folder te komen, maar ik kwam helemaal niet meer in mijn harde schijf.

Toen heb ik een paar andere programmas geprobeerd:
Acronis Disk Director Suite; die zegt tijdens het opstarten dat er read errors zijn op de harde schijf, met optie Retry, Ignore en Ignore All. als dat gebeurd is kan ik wel het programma gebruiken maar niets werkt.

Daarna heb ik de Ultimate Boot CD gebrand, en de programmas daarop geprobeerd, maar die zien de hele schijf niet eens.

Vervolgens ben ik weer terug naar windows gegaan en Smart NTFS recovery geprobeerd, wou de hele drive niet laten zien,

ook nog naar PartitionMagic 8 gekeken, die is alleen voor windows xp, heb het opgestart in compatibility modus maar werkte ook niet.

ik heb daarna de windows vista dvd erin gedaan en de recovery console geprobeerd... daar krijg ik te zien: The disk structure is corrupted and unreadable.

Verder weet ik het ook niet, volgens mij is de drive zelf niet kapot...
Weet iemand nog wat ik kan doen?

de drive is een Western Digital 500 Gb

alvast bedankt als iemand mij kan helpen :(

het ziet er naar uit dat die schijf is overleden.
dat val nu wel te reden maar of het de moeite is.
ook is het vrij duur per mb om data terug te haalen.

neeeeeeeeeeeeeeeeeee :shocked:

ik ga nu de Ultimate Boot CD proberen. de windows versie...
als die niet werkt dan weet ik het ECHT niet meer. :confused:

neeeeeeeeeeeeeeeeeee :shocked:

ik ga nu de Ultimate Boot CD proberen. de windows versie...
als die niet werkt dan weet ik het ECHT niet meer. :confused:

oke, ik heb net de ultimate boot cd geprobeerd. alle data gerelateerde programmas geprobeert, maar NIKS werkt.

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan