The display setting cant't be changed form a remote session

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdw

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Ik maak via een VPN verbinding contact met de server van mijn werk
Ik wil graag de schermresolutie aanpassen omdat de weergave op het scherm thuis erg klein is.
Het is echter onmogelijk om de beeldscherminstellingen te wijzigen. Ik krijg de melding: "The display setting can't be changed form a remote session"

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

dank

Willemien

Ik neem aan dat je een RDP verbinding (ook wel Extern Bureaublad verbinding genoemd) gebruikt.

Als dat klopt, dan kun je het volgende doen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> mstsc.exe
Klik op Opties
Kijk in tabblad Weergave
Zet de grootte van extern bureaublad op de gewenste resolutie.
Ga weer terug naar tabblad Algemeen, en vul de naam (of ip-adres) van de server in, kies Opslaan als... en sla het mstsc-/RDP-'verbindingsdocument' op met een slimme naam (bijv. op je bureaublad)
Gebruik dat nieuwe mstsc-/RDP-'verbindingsdocument' (=erop dubbelklikken) om de volgende keer verbinding te maken.

Succes,

Tijs.

Tijs,

Dank voor je duidelijke antwoord. Helaas geeft het niet het gewenste effect.

ik heb mijn beeldscherm (HP L1908w) normaal staan op een resolutie van 1440 - 900 (de aanbevolen instelling) met een aangepaste DPI instelling van 125% van de normale grootte. Dan is het voor mij prima leesbaar.

Ik heb het idee (maar hier niet erg veel verstand van) dat de aangepaste DPI instelling niet ove genomen wordt als ik verbinding maak met het Extern Bureaublad.

Heb je hier mogeljk ook nog een suggestie voor??

Dank voor je hulp

groet

Willemien

a. Probeer eerst eens de schuif maximaal naar rechts (dus 'volledig scherm')
b. DPI-instellingen moeten op de overgenomen pc worden gedaan. Kan het daar niet (weer zo'n foutmelding) dan gaat het niet werken. Wellicht moet je dan juist een lagere resolutie gaan proberen in het RDP/mstsc-document dan die 1440 - 900 die je op je normale scherm gebruikt. Gaat hoogstwaarschijnlijk geen goed resultaat opeleveren, want (in ieder geval in mijn versie van RDP) kunnen geen widescreen resoluties gekozen worden.

Meer is er niet wat mij betreft.

Tijs.

Thijs,

zou het probleem zijn opgelost als ik er een ander beeldscherm aanhang??

Lijkt mij geen oplossing voor je probleem, maar je zou even kunnen experimenteren. Natuurlijk moet de RDP kan wel op dat externe beeldscherm plaatsvinden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan