The drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again."

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekuun

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
6
Mijn zoon heeft een MEDION computer met windows 8 en een ssd-schijf als opstartschijf. Na een update naar windows 8.1 start de computer niet meer op. Windows herstel-cd geeft (de schijnbaar bekende, als je gaat googlen) fout dat "The drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again."
Wat ik ook probeer via het bios of via de herstel-cd, het lukt me niet de computer aan de praat te krijgen. Ook een schone installatie via een windows8-cd is niet mogelijk: de ssd-schijf (voorheen de c-schijf nu: X:\>Sources) wordt gewoonweg niet herkend. Als ik de ssd eruit haal en in mijn computer hang, herkent windows hem ook niet.
Via een windows7-cd opstarten zoals in sommige fora wordt gezegd om de c-schijf te herstellen, lukt me ook niet en via chkdsk kom ik ook geen steek verder.
Wat te doen, behalve een nieuwe ssd-schijf kopen? Kan ik dat geld bij Microsoft terugvragen?
 
Probeer alle stappen in deze instructie, alle stappen vanaf "Prerequisites of Windows 8 and 8.1 Recovery Environment".
Zie ook dat het niet mogelijk is om vanaf W7 DVD een W8 te repareren en vice versa.
Natuurlijk proberen te voorkomen dat de harde schijf (of de partities erop) wordt gewist (tenzij er niets op staat dat nog veiliggesteld moet worden).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in de BIOS of de schijf toevallig in IDE mode wordt benaderd. Zo ja, schakel dan AHCI in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan