The Orange Box: directx 8.0 nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermen Felten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Dag mensen,

als ik Portal op wil starten dan zegt hij dat hij minimaal dx 8 nodig heeft. En dan sluit het programma af. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan veranderen? Ik heb namelijk al de laatste dx 9.0c.

Alvast bedankt

Weet iemand nog een andere oplossing? Ik heb eigenlijk geen zin om een oudere dx te installeren.

bvd,

Hermen

???

Als je geen zin hebt dan moet je helemaal niks proberen.
Het is altijd te proberen en dan kun je ZIEN of het werkt.
En als dat NIET werkt dan kun je nog proberen dat programma te gebruiken,en vervolgens DirectX 9.0 opnieuw te installeren.
Dan heb je een kans dat hij dan wel werkt

bedankt frisian maar, heel vreemd, ik speel the orange box niet met steam. Ik heb geen idee hoe dat kan. Ik dacht eerst dat ik misschien zonder het te weten toch met steam speel, maar ik heb gezocht op de pc en ik kan niks vinden van steam! Dus hoe kan ik dan via steam een snelkoppeling maken?

Ik stuur twee bestanden mee die bij de portal game staan. Misschien kun je daar wat mee?

Alvast bedankt,

Hermen

P.S dit probleem komt ook voor bij TeamFortress 2 en halflife 2 episode 2
P.P.S Kopie van steamEmu was eerst een .ini bestand. (voor het geval dat mensen dat willen weten:rolleyes:)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt frisian maar, heel vreemd, ik speel the orange box niet met steam.
Je start de game dus op met een snelkoppeling die verwijst naar hl2.exe?
Probeer dan eens achter die de eigenschapen van die snelkoppeling -dxlevel 81 te zetten.
Het volledig pad komt er dan alsvolgt uit te zien:

"E:\Jouw games map\The Orange Box\half-life 2 episode two\hl2.exe" -dxlevel 81

De bestanden die je meestuurd kan ik niets mee. Deze hebben naar mijn weten ook niets met DirectX te maken.

ik speel the orange box niet met steam. Ik heb geen idee hoe dat kan. Ik dacht eerst dat ik misschien zonder het te weten toch met steam speel, maar ik heb gezocht op de pc en ik kan niks vinden van steam!
Een gedownloade versie misschien? Maakt ook niets uit, want deze moet ook gewoon vlekkeloos werken. ;)

Ok bedankt voor je reactie, ik zal kijken of dat werkt! Nog iets: kun je ook ipv -directx 8.1 hem dwingen om hem met dx 9 te laten spelen? of niet? dus -directx 9.0c bv?

Bedankt,

Hermen

PS: het is idd een downloaded version.

Probeer dezelfde regel eens met DirectX 9.
Misschien dat dat ook werkt.

Verder ga ik er natuurlijk wel vanuit dat DirectX goed bij jouw geïnstalleerd is.

Probleempje: ik kan niks toevoegen aan de locatie! hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt,

hermen

Alright, to all the people who are having directx problems:
Check your video card first.
Are you sure that is can support DX 8 or 9?
If it can’t, you will NOT find out by running dxdiag
you have to look it up or check the card’s specs.
the best bet is to go to newegg.com, search up your card, find the closest equivalent (not a different model number, if its a different company, that should be fine) and check what DX it can support.
If it says 8.1 or higher, you should be fine on the DX front. if you are still having problems, you might have a different problem (different hardware/software issue).
Also, check if your card is supported by the game itself.

samengevat.
je kan wel directx 9.0 geinstalleerd hebben maar je videokaart ondersteund de functies van dx 8.1 of 9.0 niet.

oplossing : andere videokaart kopen

search up your card, find the closest equivalent (not a different model number, if its a different company, that should be fine)

Wat bedoel je daar mee? ik kan mijn kaart namelijk niet vinden, GeForec4 MX 440 (slechte kaart btw)

Hermen

die kaart gaat tot versie 7.1

kijk op marktplaats even voor een xfx 6200.
leuk kaartje voor weinig geld.(zo'n 35 euro)

is maar een suggestie.
hoef je in ieder geval geen nieuwe voeding voor aan te schaffen.

hmm, ik zei al dat het een rot kaart is. Naja jammer dat hij geen hogere dx heeft. In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal erover nadenken.

Bedankt ook de rest voor de hulp,

Hermen

Weet je dat zeker pete1?

Ik lees hier namelijk heel iets anders.

De Geforce4 is misschien niet de beste kaart, maar in principe moet het kunnen.

@Hermen Felten
Voor wat betreft het DirectX probleem.
Misschien heb je hier nog iets aan.
Klik.

Ik zou niet weten hoe dit mij zou helpen? misschien iemand anders nog een idee?

Nog een vraag: ik had op mijn dxdiag altijd 9.0c staan! En nu wil na al dat gedoe van installeer dx 8 is enzo, dx 9c weer installeren maar hij installeert hem helemaal niet! hij is meteen klaar met het installeren zeg maar. en in dxdiag blijft nog steeds 7.0 staan! Hoe kan dit en hoe te verhelpen?

Greets, hermen

Je hebt DirectX dus wel gedeïnstalleerd?

De enige manier om deze weer te installeren is op de officiële manier dacht ik.

Verder heb ik geen opties meer helaas.

ik heb aan het begin, dx 9 verwijdert. 8 geinstalleerd. Toen wou ik weer 9 installeren, (ondertussen 8 al weer verwijderdt) maar zegt hij gelijk al dat dx 9 klaar voor gebruik is. Dan kijk ik bij dxdiag, en dan zie ik dx 7 staan. (basisversie ofzo, voor mijn kaart GeForce4 MX440?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan