The "Pobelka" botnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein1998

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Hallo,

ik las op NOS dit artikel , over het Pobelka botnet virus.
dus ik klik op die link wie in dat artikel staat om te controleren of ik dat botnet heb, dus ik dat gedaan en toen kwam er dit (zie print screen).
op NOS stond dat als je er geen naam bij je IP staat je niet besmet bent, (mijn pc naam stond er ook niet bij) maar dan staat er onderaan dit: pobelka botnet.jpg
een lijst met allemaal namen enz.. betekent dat ik wel besmet ben of betekent het iets anders?

ik heb hem al gescand met malware bytes,avg en hitman pro!

Hein

Hoi,

Denk dat je wel besmet bent bij mij bleef hij groen dus al eens met je virusscanner gescand of met 1 die hun aangeven in de fix

Je IP-adres is van een internetfilter van Solcon, je deelt dit IP met een aantal Solcon-klanten die het internetfilter gebruiken. Die waarschuwing betekent dus dat sommige Solcon-klanten die van het filter gebruik maken besmet zijn, maar dit hoeft dus niet te zeggen dat jij ook besmet bent. :)

Hallo,

Er staat de vorige mensen die dit ip hebben gehad hebben wel naar hun server van het botnet wel gegevens gestuurd.

zijn er in jouw netwerk computers met de namen die in dat lijstje staan? zo ja, dan zou een van de computers in je netwerk kunnen zijn besmet, anders zou ik me er totaal geen zorgen om maken.

zijn er in jouw netwerk computers met de namen die in dat lijstje staan? zo ja, dan zou een van de computers in je netwerk kunnen zijn besmet, anders zou ik me er totaal geen zorgen om maken.

in mijn netwerk komen geen computers voor met die namen, dus ik hoop dat er ook niks aan de hand is

gebruik nog is avast en laat avast een opstartscan uitvoeren voor alle zekerheid.....

oke heb ik gedaan, er werden bedreigingen gevonden en die heb ik verwijderd.. Bedankt iedereen ik denk dat het nu wel opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan