The program can't start because d3dx9_43.dll is missing from your computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdaniel98

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Ik wilde graag Train Simulator 2013 spelen, alleen bij het opstarten van het spel kreeg ik deze foutmelding;
the program can't start because d3dx9_43.dll is missing from your computer
Op verschillende forums las ik dat ik daarvoor directx moest installeren. Alleen ik kreeg een foutmelding na het installeren
07/18/13 13:01:44: DXWSetup: ***** DXWSETUP *****07/18/13 13:01:44: DXWSetup: WinMain()
07/18/13 13:01:44: DXWSetup: This platform is not supported.

Ik heb windows 8 x64.

http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=240549&systemid=5163 voor mijn verdere systeeminfo

Laatst bewerkt:
Volgens msdn is er geen hardwaresupport met dx9 onder win8.
Je zou het kunnen proberen met een latere versie dx, in 99% van de gevallen werken die backwards

Deze foutmelding kreeg ik met de laatste versie, maar ook bij eerdere versies.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb idd die 2 geprobeerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geprobeerd de volledige installer met administrator en windows XP compatibility te draaien?

In principe kun je ook de DLL met de hand uitpakken, maar ik zou eerst proberen de normale manieren te gebruiken

Volledige installer met administrator en XP compatibility geeft ook een foutmelding

Controleer even of in je system32 directory je eventueel wel de andere dx9 bestanden aantreft.

In principe kun je het benodidge pakket vinden in de redist:

directx_Jun2010_redist.exe\Jun2010_d3dx11_43_x64.cab

Als alleen deze file mist kun je het zo oplossen, maar als ook de base files missen dan gaat dit ook niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan