The Sims (1) doet het niet meer na installatie van uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmatje93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2008
Hallo!
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want het is nogal vervelend.
Ik wil weer The Sims gaan spelen. Ik heb alle uitbreidingen. Meteen toen ik het wou spelen gebeurde dit:
Dat beginvenster, ik klink op spelen en van 800x600, dan zie je zo'n vierkant. Het beeld wordt zwart en dan ben ik weer gewoon bij mijn bureaublad. Hij vind niks bij taakbeheer en het spel is dan net alsof het niet is opgestart.
Ik heb het spel al gedeinstalleerd en gewoon helemaal verwijderd van mijn laptop, en dan weer opnieuw geïnstalleerd.
Ik had geïnstalleerd: Deluxe, hot date, beestenboel en toen superstar. Na die uitbreiding deed het spel het spel het niet meer (had telkens nadat hij klaar was met installeren gekeken of het spel het deed.) Dus toen ging ik het weer herinstalleren. En toen had ik geïnstalleerd: Deluxe, hot date, beestenboel, party, abracadabra en toen deed die het weer niet!
Ik weet niet wat ik nu nog kan doen om te zorgen dat het spel het weer gaat doen!
Ik heb zowat mijn hele dag hieraan gegeven en toch doet het spel het niet...

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

Vertel eens iets meer over de laptop, is dit een laptop waarop het spel altijd heeft gewerkt?

Welke laptop is het, merk en type. Welk besturingssysteem heb je? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat de Sims 1 het niet/niet helemaal lekker doet op Vista. Maar goed, daar heb je niets over verteld.

Ow ja! Dat was ik vergeten erbij te zetten!
Ik heb Vista (basic), Packard Bell.

Eerst deed het spel het wel. Met eerst bedoel ik een half jaar geleden ongeveer.

Vertel eens iets meer over de laptop, is dit een laptop waarop het spel altijd heeft gewerkt?

Welke laptop is het, merk en type. Welk besturingssysteem heb je? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat de Sims 1 het niet/niet helemaal lekker doet op Vista. Maar goed, daar heb je niets over verteld.

En de rest van wat ik vroeg dan? Want zo komen we nog steeds niet verder. Met alleen packard bell kan ik nooit weten welke laptop het is, dus type erbij.

En heeft het spel nou gedraaid op deze pc met vista of niet en was het op een ander systeem?

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde probleem

Ik heb sinds twee dagen Sims Beestenboel, de Deluxe Sims had ik al en heb ik gespeeld. Beestenboel heeft het een dag gedaan en nu heb ik het zelfde probleem dat ik het blauwe scherm krijg en al heel snel op het bureaublad terugkom. Het gekke is dat ik het nu niet alleen met beestenboel heb maar ook in de sims deluxe. Ik heb alles al verwijderd, systeemhersel gdaan, gecontroleerd of er virussen waren en de sims opnieuw geinstalleerd. Niets lijkt te helpen. Wat ik wel ontdekt heb dat is bij de snelle info, onder het kopje requirements bij cpu( prossesor) geen vinkje staat en een nogal vreemde waarde. Ik heb gecontroleerd of er problemen met de prossesor zijn maar die werkt correct en ook het stuurprogramma hoefde niet vernieuwd. Ik wil dit probleem heel graag oplossen Wie heeft er een antwoord?

Patches geinstalleerd?

Gebruik je de juiste compatibiliteits modus? Want Vista bestond nog niet ten tijde van the Sims 1.

Bestandjes die je moet/kan installeren om bepaalde fouten of iets dergelijks uit spellen te halen. Staan op de officiele site.

En de compatibiliteit aanpassen dan? Heb je dat al geprobeert? Rechts klik op het icoon van het spel, kies dan eigenschappen en verrvolgens compatibiliteit. Zet em daar eens op xp sp2 en probeer het spel nog eens. Lukt het niet probeer dan ook eens win98.

Edit: Het is overigens een bekend probleem. Bij de één werkt het prima onder Vista, bij de ander helemaal niet en bij weer een ander word je af en toe uit het spel geknikkerd. Ben bang dat je je erbij neer meot leggen of misschien kan overwegen een dual boot te maken met Xp zodat je vanuit daar wel kan spelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan