The Sims 2 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xalted One

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik heb onlangs The Sims 2 (een direce kopie van origineel) gekregen, deze heb ik geinstalleerd, zodra ik hem start, zie je dat opstartscherm van de sims, en na 3 minuten krijg je de melding, er is een fout opgetreden.

Bij een vriend van me werkt deze kopie wel. Iemand een idee waarom bij mij niet?

AMD T-Bird 1000MHz
Windows XP professional
ATI RADEON 9600 SE 128MB
512MB RAM

Ik heb de nieuwste drivers van alles.

alvast bedankt

Fout

Hallo,

Als je 2 cdrom drives hebt, probeer hem in de andere af te spelen!

( ik had namelijk ook een fout )

succes :thumb:

Gr.
Hiddjon

Geplaatst door Xalted One
er is een fout opgetreden.

Wat voor fout???

En is misschien je DirectX niet up to date, enja het kan ook aan de CD liggen.
CD branders kunnen na een tijdje van slag raken of gewoon op gaan, vaak doen de CD's het dan nog wel in de brander waarmee ze gemaakt zijn maar geven in andere CD rom spelers problemen, meestal worden ze dan helemaal niet gelezen of krijg je bij de installatie een leesfout.
Maar zodra het spel gewoon netjes geinstalleerd is op je HD dan zou je verwachten dat er in jouw systeem toch iets mis is :confused:

DirectX is het probleem niet, die is up to date en dat had die vriend ook. In verschillende apparaten ook geprobeerd. Brander, CD-romspeler en DVDbrander, maar krijg hetzelfde :confused:

De error is:

Er is een fout opgetreden en moet daarom afgesloten worden, druk op OK om het programma te beeindigen of druk op Annuleren om de fout op te sporen. Foutopsporen doet hij dan ook niet :(

dat komt omdat het een gekopieerde cd is, de originele cd is beveiligd met safedisk v2, dit zorgt ervoor dat hy alleen de originele cd herkent. de exe van het spel ziet dat het een cd-r is en negeert de cd. wat je kunt doen is een image bestand maken met bv:alcohol120% en die in een virtual drive van datzelfde programma zetten..dat ie het by een vriend van jou wel doet vind ik raar, of die heeft een no-cd crack

Virtual drive software kun je niet gebruiken bij Sims 2, ook dit is een beveiliging :p

Vraag: Mijn computer kan de CD niet vinden? Wat moet ik doen?

De virtual drive van brandprogramma’s moet uitgezet worden. Het kan ook zijn dat u het brandprogramma moet deinstalleren. De Sims moet daarna wel op nieuw geinstalleerd worden zonder brandprogramma op de computer of de ‘virtual drive’ moet in een optie in het programma worden uitgezet.
Link

Zorg trouwes ook eens dat je virus scanner uit staat en eventuele andere software die je niet nodig hebt.
:confused: Ik betwijfel of dit een copieer beveiligings foutmelding is, aangezien hij 3 minuten verder is in het spel, deze CD check gebeurt altijd in de 1e secondes bij het opstarten van het spel en bij het niet vinden van de CD zou daar een gewone melding van moeten komen, zoals 'Plaats Sims2 Cd in CD-rom drive'

Een manier om uit te zoeken waar het probleem zit zou zijn door fysiek je PC'tje een keer mee te nemen naar je vriend en over het Netwerk de gehele programma map van Sims2 over te copieeren naar je PC.
Werkt het spel dan wel dan is er een CD fout opgetreden tijdens de instalatie.
Werkt het spel dan nog niet dan heb je toch een driver probleem of mankeert er toch iets systeem

dat klopt , maar als je de laatste versie van alcohol 120% gebruikt --1.9.2.1705 dan heb je daar geen last van

sims2 heeft een beveiliging met safedisk v2,plus een nieuwe beveiliging om te zien of er een virtuele drive aanwezig is.

Je kan de sims2 (kopie van je originele) afspelen met deamon-tool of alcohol 120%.
Als je clonecd op de pc hebt staan moet je deze verwijderen, als je dat niet doe krijg je een emulatie error.

groetjes speedtouch

:rolleyes: dat zou misschien kunnen, maar zoals 'Xalted One' al zei ( Er is een fout opgetreden en moet daarom afgesloten worden ) na 3 minuten, misschien dat hij nog eens wat duidelijker kan zijn op welk moment in het spel het gebeurt.
Hij zou natuurlijk wel een image kunnen maken van die misschien 'defecte' CD maar dan houdt hij hetzelfde probleem.
En de opmerking in verschillende apparaten geprobeert is ook niet helemaal duidelijk, bedoel je hiermee dat je het spel geuninstalled hebt en in een andere DVD speler bijvoorbeeld hebt gestopt en opnieuw geinstalleerd, of bedoel je ik heb hem 1x geinstalleerd en daarna tijdens het starten van het spel de CD in verschillende drives gehad.
Dit is namelijk ook niet de manier want de spel.exe zal toch zoeken naar de 1e CD-rom drive in het systeem.

Overigens ken ik het spel niet maar normaal wordt na de installatie de CD helemaal niet meer gebruikt ( alleen een copieerbeveiligings check bij het opstarten )
Zodra het geinstalleerd is wordt in de meeste gevallen het spel gedraait vanaf de HD, wat hier dan nog mis kan gaan is dat de virus scanner lastig doet en er voor zorgt dat een gesaved item van het spel later onvindbaar blijkt te zijn en het spel crashed :confused: onwaarschijnlijk maar misschien het proberen waard om de virus scanner uit te zetten.

normaal wordt na de installatie de CD helemaal niet meer gebruikt ( alleen een copieerbeveiligings check bij het opstarten )

Helemaal mee eens, het spel staat volledig op de HDD, en controleerd dan de cd-1 omdat deze een savedisk v2 heeft.
Daarom zijn er no-cd patches:)

Xalted One schreef:
Ik heb onlangs The Sims 2 (een direce kopie van origineel) gekregen, deze heb ik geinstalleerd, zodra ik hem start, zie je dat opstartscherm van de sims, en na 3 minuten krijg je de melding, er is een fout opgetreden.

Hieruit kunnen we niet opmaken of het spel wel of niet heeft gespeeld, misschien kan je ons dat even vertellen.

groetjes speedtouch

Bedankt voor de reacties :thumb:

Die maat van mij had ze dus gebrand voor mij. Deze heb ik geinstalleerd, ging verder prima. Als je het spel wilt starten krijg je een wit vak met het 'The Sims 2' logo te zien. Deze zie ik ook, alleen blijft dit vak 3 minuten hangen en daarna geeft hij dus die foutmelding van 'Er is een fout opgetreden en moet daarom worden afgesloten'.

Bij hem was het het geval dat hij ze met D-tools gemount had en bij hem kon je wel spelen, waarschijnlijk is het dan toch het probleem wat hierboven beschreven staat dat hij dus een CD-R ziet en het programma laat crashen.

Ik heb zojuist een Fixed NOCD gevonden, deze werkt! Prachtig! Alleen kan je nu dus niks bouwen omdat (volgens diverse fora) het programma de NOCD toch ziet en dat de bouw opties gewoon disabled zijn. Weet iemand of dit werkelijk het geval kan zijn?

Ik weet niet of het bouwprobleem dus ook bij mijn maat is, maar ik heb hem gevraagd om die images zo te branden dat ik ze op mijn HDD kopieer en dan mount met D-tool.

Mocht het werken dan ben ik erg blij, zo niet heb ik pech ;)

Want ik vind het toch altijd moeilijk om een nieuw spel te kopen zonder dat ik weet of hij leuk is, en 60 euro vind ik wel erg veel geld. Sims 1 vond ik altijd wel leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik sims 2 ook leuk vind, want een spel kan ook niet leuk zijn omdat het 'overdone' is zoals Doom3.

Als iemand nog andere oplossingen weet heel graag, als het minder legaal is kan je me mailen op dawnseekers@linuxmail.org.

Alvast hartelijk bedankt

krijg je een wit vak met het 'The Sims 2' logo te zien
Hier komt de savedisk v2 in werking, deze houd hem tegen.
Met een no-cd kan je inderdaad niet bouwen maar wel gewoon spelen.

Verder kan je zelf een image maken van het spel met alcohol 120% en deze op de hdd zetten.
Download de laatste Daemon-tool want met de oudere versies lukt het niet.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan