Bedankt voor de reacties :thumb:
Die maat van mij had ze dus gebrand voor mij. Deze heb ik geinstalleerd, ging verder prima. Als je het spel wilt starten krijg je een wit vak met het 'The Sims 2' logo te zien. Deze zie ik ook, alleen blijft dit vak 3 minuten hangen en daarna geeft hij dus die foutmelding van 'Er is een fout opgetreden en moet daarom worden afgesloten'.
Bij hem was het het geval dat hij ze met D-tools gemount had en bij hem kon je wel spelen, waarschijnlijk is het dan toch het probleem wat hierboven beschreven staat dat hij dus een CD-R ziet en het programma laat crashen.
Ik heb zojuist een Fixed NOCD gevonden, deze werkt! Prachtig! Alleen kan je nu dus niks bouwen omdat (volgens diverse fora) het programma de NOCD toch ziet en dat de bouw opties gewoon disabled zijn. Weet iemand of dit werkelijk het geval kan zijn?
Ik weet niet of het bouwprobleem dus ook bij mijn maat is, maar ik heb hem gevraagd om die images zo te branden dat ik ze op mijn HDD kopieer en dan mount met D-tool.
Mocht het werken dan ben ik erg blij, zo niet heb ik pech
Want ik vind het toch altijd moeilijk om een nieuw spel te kopen zonder dat ik weet of hij leuk is, en 60 euro vind ik wel erg veel geld. Sims 1 vond ik altijd wel leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik sims 2 ook leuk vind, want een spel kan ook niet leuk zijn omdat het 'overdone' is zoals Doom3.
Als iemand nog andere oplossingen weet heel graag, als het minder legaal is kan je me mailen op
dawnseekers@linuxmail.org.
Alvast hartelijk bedankt