The Web

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imhotep

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2003
Hey luitjes :)

Ik moest een site maken voor levenbeschouwing, we hebben het nu over ethiek, en er was ee ninternetopdracht bij, dus heb ik daarvoor gekozen. (groepsopdracht :))

Nou, de bedoeling was dus, om de Do's en de Don'ts op een site te zetten, dus er eentje maken.

Nou heb ik dus een aardige netiquette gemaakt, en die kan je dus vinden op:

http://theweb.nl.tt

Wat vinden jullie ervan, en als je puur naar de opdracht kijkt, welk cijfer zouden jullie me dan geven? :)

En a.u.b. let niet op de engelse teksten, ik ben bezig die nog te vertalen van de scripts, wat aardig moeilijk is...

Laatst bewerkt:
Om te beginnen: haal alsjeblieft al die spel- en andere taalfouten eruit, dat lijkt me toch wel belangrijk bij een site als deze.

Wil je graag me dan even wijzen waar die dan zitten? Alvast bedankt.

Dit is een qoute van de site:

"Probeer uzelf zo goed mogelijk aan spellingsrgels te houden

Een goede spelling & grammatica is belangrijk voor de leesbaar heid van de ontvanger van je mail, of lezer van je bericht op een forum oid."

Nota bene op de pagina waar je het over spelling hebt!

Ik las ook op een pagina van de site dat bepaalde kleurcombinatie's schadelijk zijn voor het oog, meer info graag.

Geplaatst door Imhotep
Wil je graag me dan even wijzen waar die dan zitten? Alvast bedankt.

Nou, moet ik ze dan echt allemáál aanwijzen? Dat zijn er wel heel veel hoor...

Doe eerst eens wat jij zelf adviseert:
4. Controleer vaak je spelling & grammatica

Controleer dit op je eigen site zelf eerst even, door
(1) nog eens goed na te denken over de d's en t's, en
(2) het woordenboek te raadplegen m.b.t. alle woorden waarvan je niet zeker weet hoe die geschreven moeten worden.

Heb je dat gedaan en heb je alle fouten die je wat deze twee punten betreft aantreft (en dat zijn er erg veel) gecorrigeerd, dan ben ik zeker bereid aan te wijzen waar nog fouten zitten.

Succes!

Ok, ik begrijp het van die spelfouten, en die zal ik ook morgen eens even nachecken. Nu heb ik daar geen tijd meer voor.

testje, stel je eens voor, als je de hele dag naar een mix van knalgeel als achtergrond, met rode en witte letters zou gaan kijken,

'Ogen van de mens passen zich zo aan, dat het zo leesbaar mogelijk is. Netzoals je een bril opzet, passen je ogen zichaan, en dat kan schadelijk zijn voor een niet-brildrager als die dus een bril opzet.'

Stel je dus voor, als je ogen zich zouden moeten aanpassen aan witte tekst op een gele achtergrond... na een tijdje heb je wel wat problemen met je ogen.

Het is netzoeits als je de hele dag in het donker kijkt (bijv. 's nachts wandelen door een bos), en dan opeens in fel licht kijkt. Dan kan je voor ongeveer 15 minuten niks zien.

Hallo Imhotep,
Naast de spelfouten, controleer ook op het gebruik van leestekens, paragrafen, nieuwe regels en zinsbouw.

In sommige zinnen worden komma's gebruikt waar punten horen te staan.
Daardoor krijg je hele lange zinnen die uit eindelijk over iets heel anders gaat dan waar ze zijn begonnen. Zulke zinnen kan je makkelijk opdelen in meerdere zinnen.
Voorbeeld:
Dit kan serieus leiden tot echte haat, en vriendjespolitiek op fora's, dan heb je vaak 2 groepen die tegenover elkaar gaan, maar het gevecht gaat eigenlijk nergens over. Het heeft dus ook nooit om te gaan flamen, als je je irriteert aan anderen, meld dat dan aan de administrator / moderator / eigenaar van de site.
Hier zou ik van maken:
Dit kan serieus leiden tot echte haat en vriendjespolitiek op fora's. Dan heb je vaak 2 groepen die tegenover elkaar staan, maar het gevecht gaat eigenlijk nergens over. Het heeft dus ook nooit zin om te gaan flamen. Als je je irriteert aan anderen, meldt dat dan aan de administrator / moderator / eigenaar van de site.

Je vertelt zelf over onnodig gebruik van leestekens, maar zelf gebruik je regelmatig "&" in plaats van gewoon "en".

Ook zie ik een aantal keer twee zinnen die achter elkaar staan die niets of weinig met elkaar te maken hebben. De tweede zin kan je dan beginnen op een nieuwe regel of nieuwe paragraaf.
voorbeeld:
Hoofdstuk "Breezah & 1337"
Vaak wordt dit nog undersetund door ALT in te houden tjidens het typen. De woorden heben vaak de uitgang -> -uh / -ah, vandaar BrEeZaHhHhH...
Hier zou ik van maken:

Vaak wordt dit nog ondersteunt door ALT in te houden tijdens het typen.
De woorden heben vaak de uitgang -> -uh / -ah, vandaar BrEeZaHhHhH...

Sommige zinnen hebben geen vlotte doorloop doordat de zinsbouw niet helemaal in orde is.
Je moet zijn ingelogd om commentaar te kunnen plaatsen - log in of, als je nog geen lid bent, meld je hier aan
Hier zou ik van maken:
Je moet ingelogd zijn om commentaar te kunnen plaatsen.
Log in of, als je nog geen lid bent, meldt je hier aan.

Een ander iets, controleer ook de site op juistheid van de informatie die je verstrekt:
Vaak wordt dit nog undersetund door ALT in te houden tjidens het typen.
ALT = Shift

Olav

Laatst bewerkt:
Ok, thnx olav, ik zal het morgen wel doen. :)

En, het is alt hoor, dat shift erbij zit is duidelijk. Maar ze gebruiken nog vreemde tekens e.d. waarbij je gewoon de ALT toets in moet houden. Denk aan accenten enz.

Geplaatst door Imhotep
Ok, thnx olav, ik zal het morgen wel doen. :)

En, het is alt hoor, dat shift erbij zit is duidelijk. Maar ze gebruiken nog vreemde tekens e.d. waarbij je gewoon de ALT toets in moet houden. Denk aan accenten enz.

Ok, maar dat is afhankelijk van de toetsenbord instellingen.
Die van mij staat op Vernigde staten (Internationaal) en NL als taal. Als ik de ALT in druk, dan worden menu opties geopend. Accenten moet ik gebruiken door ALT+ ascii code. bijvoorbeeld ALT+130 voor é

Olav

:rolleyes: Ik heb het hele onderwerp doorgelezen en in het begin op je link gedrukt.... pagina blijft wit en nog steeds niet geladen:8-0:

Edit: Ah hij is geladen :confused: wat een tijd zeg

Even kijken

- Lettertype header is onduidelijk en lelijk>>> kzou geen cursief lettertype nemen, mogelijk is dit lettertype standaard (dus niet cursief etc) veel mooier :thumb:
-------------------------------------------------------------
- VB taalfoutje:
Deze site word medemogelijk gemaakt door:
wordT
+ verder mooie Lay-out! vooral registratie formulier ziet er goed uit, alleen zou ik er, om effe lekker officieel te zijn, onder zetten dat * verplicht is:)
- bijvoorbeeld bij "Typgedrag" gebruik je de ene keer weer je en de andere keer weer U. Misschien iets om naar te kijken
- niet iedereen weet dat "oid" of iets dergelijks betekent
Do's
2. Help newbie's
<<< moet NEWBIES zijn zonder '. ' wordt alleen gebruikt als de uitspraak van de klinker(s) ervoor verdwijnt. bijvoorbeeld Cafe's, zonder ' zou het Cafès klinken :)
7. Luister naar administrator's en moderators.
Idem als hierboven.
5. Als je illegale dingen doet (zoals Warez) verspreiden, denk er dan aan dat daar straffen aan vastzitten.

Ik zou hier van maken:
Illegale dingen (zoals Warez) verspreiden is hier niet toegestaan. (dat er straffen op volgen als deze regel wordt overtreden is logisch dus hoeft er niet perse bij (althans vind ik :))
Genoeg Input?
Beschouw dit niet als negatief maar als opbouwende kritiek :thumb:

Groeten,
Hans

Laatst bewerkt:
Ik vind juist niks negatief, en alles wat verbeterd kan worden, ga ik ook proberen te verbeteren. :) Want hoe beter, hoe hoger het cijfer :)

nog bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan