Thee met suiker over packerdbell laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wil56

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hoi ,,

Over mijn packerdbell laptop is een kop thee met suiker gegaan..

De laptop doet niets meer nu ,,, heb hem enkelen weken late drogen maar geen resultaat.

Her eningste wat ik nog zie is dat het blauwe power lampje brandt .

Je hoort niets ook de schijf start niet op.

heeft misschien iemand raad wat het probleem kan zijn ,, en of de laptop nog te herstellen is?

Wil56

er is mischien thee bij je ram geheugen gekomen
als je ram het niet doet krijg je geen beeld
als je hdd kapot is dan startje laptop wel op en krijg je wel beeld
krijg je beeld of blijft het zwart scherm
het zo ook kunnen dat je moederbord iets mee is!

Sherin Bloemendaal

vocht komt niet zo snel bij een hdd, dus je data zal nog veilig zijn. Water en werkende electronica is een ander verhaal. Kans groot dat er iets kortsluiting heeft gemaakt. Hoeft maar 1 puntje te zijn en het is raak.
Ik kan je aanraden om naar een computer winkel te gaan. Die kunnen hem helemaal open maken, schoon maken en gaan fout zoeken. Maar dit is veel werk en een nieuwe laptop kost tegenwoordig weinig.
Als je niet een mannetje hebt of een goede deal kan sluiten met een winkel is reparatie bijna altijd duurder dan een nieuwe oplossing. Mocht het je hobby zijn? dan heb je een leuk projectje :-). Ik heb er ook al een paar uit elkaar gehad.

Mocht de prijs van reparatie net zo duur zijn als een andere besef dan wel dat je na reparatie nog steeds met de oude zit. (en zal ondertussen niet meer glimmen en zonder vlekken zijn).
In europa vervangt men tegenwoordig nog weinig. Arbeidsloon is duur. Dit soort laptops gaat naar de 3e wereld van ze werken voor een euro per uur.
Veel succes.
M.

hoi,
bedankt voor de reactie,s
Alleen het powerlampje brandt,
voor de rest niets,,, .....
Waaraan kan ik zien dat het een kortsluiting betreft?

wil56

Dat is dus het probleem, daar heb je test apparatuur voor nodig. Eerst moet de laptop open. Dan moeten alle losse componenten eruit en los getest worden.
Dan blijft nog het probleem dat het 90% van de gevallen het moederbord is. En dan maakt het niet uit wat het is. Want 1 onderdeel kapot en hij moet toch helemaal vervangen worden.
Het zou nog een optie kunnen zijn naar een gelijk model op zoek te gaan wat kapot is en dan proberen van 2, 1 te maken maar hier kun je smerig mee achter het net vissen (als de ander ook een kapot moederbord heeft).

Mijn advies zou zijn:koop een andere laptop (eventueel 2e hands). Geef wat geld uit (of je moet zelf handig zijn met een usb-HDD bay) om je data van de oude hdd over te krijgen op de nieuwe laptop.
Kosten van dit project noemen we leergeld om te zorgen dat vanaf nu thee uit de buurt van de laptop blijft. (koffie trouwens ook).

Ik heb het ook de harde manier moeten leren. En heb een keer of 20 nu een "food accident" moeten oplossen. Daarbij is hete thee met suiker niet de ergste.
Bij de meeste van deze projecten wogen de kosten van reparatie niet op tegen een andere.

P.S. het feit dat je powerlampje blijft branden betekend dat de voedingsmodule van de laptop nog in orde is. Maar dit is vaak maar een klein hoekje op de plaat.
Als dit het enige lampje is en verder niks........dat is te weinig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan