Thema installeren OpenCart

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Berichten
105
Hallo,

Ik werk al enige tijd met OpenCart. Nu wil ik met een vriendin samen een nieuwe webshop starten. We hebben de site en een nieuw thema/template (hoe je het noemen wilt) gekocht. Ik krijg alleen het thema niet geupload. Diverse filmpjes / tutorials gezien maar op de een of andere manier pakt ie 'm niet.

Ik plaats de mapjes: admin, catalog, image en system via de ftp in de map public_html/catalog/view/theme. Het .zip bestand pak ik daar uit, als ik dan in de admin van de webshop zit, kan ik het thema wel kiezen maar blijft 'ie ogen als het standaard thema van opencart. Het gaat hier om de nieuwste versie..

Iemand die kan helpen? Bij voorbaat dank!
 
Dag

wellicht heb je het al opgelost maar ik zie je vraag nu pas.

De mapjes van het thema moeten niet met FTP onder je map thema van de opencart maar in de root. Dus de "thema-admin" gaat dan "over" de admin, de "thema-catalog" moet over de catalog.
Let wel op dat je eerst backups maakt want de originele bestanden worden overschreven!

De nettere thema's overschrijven de originele code niet maar gebruiken vqmod. Vaak zit er in de download van het thema zelf een bestand met instructies.
Als de originele code overschreven wordt, kan dat problemen opleveren bij het updaten. Maar aan je beschrijving te zien wordt dit thema over het origineel geplaatst.


groetjes, Anjo

ps en een aanvulling: vergeet de cache van je browser niet te legen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan