• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Thema-kleur in Excel 2021

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
In versie 2007 had je blue/blauw maar in 2021 zwart, wit, dark grey en kleur. Allemaal niet erg geschikt voor mij. Blue is veel mooier.

Ik zie de Office-knop niet meer en alles is ook weer meer verstopt.

Is er een Windows Virtual Machine voor Windows 11 waar Office H&S 2007 nog werkt?

Kun je die niet gewoon installeren? Indien niet dan kun je gewoon via Hyper-V of VirtualBox een oudere Windows installeren incl. Office 2007.

Kijk anders of je ergens een versie van Office 2016 of zo kunt krijgen. Die ziet er ook nog wel uit en is tenminste een stuk stabieler dan 2007.

Ik heb geen enkele probleem met Excel 2007 werkt 100% op W10 i7 processor.

Ik heb ruimte genoeg op de nieuwe pc. Mooiste zou zijn W10 er ook op te zetten in een dual boot.

Partitie aanmaken, systeemkopie van W10 erop zetten en dan 'dual boot' maken?
Moet ik de leverancier dit vragen?

Maar even terug naar de basis. Office 2007 werkt niet op jouw Windows 11?

Dual boot kan, maar dan moet je dus de pc herstarten om Office te kunnen gebruiken. Is dat wat je wilt?

Staat (W11) Office 2021 Pro op.
Volgens MS kun je versies door elkaar gebruiken maar eerst dan 2007 installeren en dan de latere versies installeren. Dat lijkt mij voor mij erg lastig om dat tot een goed einde te brengen.

Dus samenvattend. Office 2021 verwijderen en na installatie Office 2007 weer installeren is ingewikkelder dan een Windows 10/11 dual boot systeem bouwen?

Samenvattend. Ik moet alles zelf doen en er is het ene probleem na het andere. Ik ben niet de oorzaak! Waarom moet MS dat thema blue verwijderen?
2021 is het zwart, wit, dark grey en kleur. Kleur stelt geen moer voor, een groene balk dat is alles. Alles in het donker zetten met witte letters is wat voor te zeggen. Oogt ook moderner. Echter voor oudere mensen heb je meer licht nodig maar delen mogen best met een lichte (blauwe) kleur opgevuld worden. Dit was bij blue uitstekend gedaan want dan is het lint niet zo opdringerig en verblindend. Maar nee, het moet weer anders en slechter bij nieuwere versies!

Toch vind ik bij Helpmij maar 1 persoon die over dat soort dingen klaagt.

Dat begrijp ik allemaal wel, maar het is een feit dat wij daar geen invloed op hebben. De software is zoals die is. En net als bij andere producten, als het je niet bevalt dan kies je voor iets anders. Je hebt blijkbaar nog een oudere 2007 die wel bevalt. Dus waarom die niet installeren en die verder gewoon gebruiken. In feite zie ik het probleem niet echt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan