theoretische vs praktische snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Theoretische snelheid: 54 Mbps
Praktische snelheid (heb ik gelezen): ca. 25 Mbps

Nu heb ik me er tot nog toe geen vragen bij gesteld. Maar nu wordt ik toch nieuwsgierig naar het verschil,

want ik heb inderdaad een snelheid van ca. 25 Mbps, maar daarstraks haalde ik heel even, gedurende enkele seconden maar, 50 Mbps, hoe is dat mogelijk als de praktische snelheid zo hoog niet zou mogen gaan?

Dit verschijnsel zal waarschijnlijk bij het downloaden van een bestand zijn...
Als je op een link geklikt hebt om te downloaden, dan begint het werkelijke downloaden al, alleen jij moet dan nog aangeven op welke locatie je het bestand wilt hebben staan.

Dus de 'buffer' zit al redelijk gevuld, en de 'meter' gaat dan dan gemiddelden berekenen, van de hoeveelheeid Data die al is binnengehaald over de eerste seconden....

Dit kan geen verklaring zijn. Het verschilde in het midden van een download. Niet bij een begin. Kan het zijn dat de snelheid in uitzonderlijke (gunstige) omstandigheden toch bijna de theoretische bereikt?

ben ik toch benieuwd geworden waar je het gelezen hebt:love:

Tijdens het downloaden via firefox, 25 Mbps komt overeen met 3 MBps en dat is het ook ongeveer in totaal. Ik was bezig met 4 downloads en ze waren allemaal zo'n 700 KBps aan het downloaden, in het totaal dus ongeveer die 3 MBps, tot ze alle 4 stegen tot zo'n 1,4 MBps de ene wat meer of minder dan de andere
De totale snelheid was dus ongeveer 5,6 MBps iets wat overeenkomt met: 47 Mbps, dus bijna de theoretische 54 Mbps, maar de praktische zou toch maar rond de 25 Mbps liggen. Is die 25 Mbps een gemiddelde en was ik heel even misschien de gelukkige waarnemer van gunstige omstandigheden?

Tsjonge, dat zijn rappe downloads, daar kan ik alleen maar van dromen:love::love:

Ik denk dat je met zulke snelheden zeker gelukkig mag zijn!!

De theoretische snelheid is de daadwerkelijke maximaal mogelijke snelheid. De praktische snelheid is de snelheid die je in de praktijk zal ervaren, dus een gemiddelde. Dit door her en der overhead etc. Hierin kan je natuurlijk wat pieken, maar zeer zeker ook dalen hebben.

Met jouw bevindingen toon je dat dus inderdaad aan ;)

Ja, daarnet werd de downloadsnelheid heel erg traag, zo traag dat firefox het opgaf en zei dat de downloads mislukt waren. Nochtans werden ze van dezelfde bron gedownload.

Niet te veel dromen over de snelheden hoor. De bron bevindt zich intern in het netwerk. Verder is de hoogste snelheid die ik haal ook maar rond de 10 Mbps wanneer ik bijvoorbeeld microsoftupdates binnenhaal.

Ik ga de zo net mislukte downloads eens opnieuw starten zie. Hopen dat het wat sneller gaat nu

Bedankt voor alle informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan