Thermaltake overseer RX-I fans

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
HALLO,

Ik heb een computer aangeschaft bij Azerty, en heb daarbij een Cooler Master MegaFlow 200 bijgenomen, dus heb nu 3 fans, voorkant, zijkant en bovenop.
Nu keek ik op de site van Alternate, want daar staat het overzichtelijker, en stond dat er 6 fans mogelijk waren.
Ik weet dat er nog 1 aan de bovenkant kan, maar waar nog meer dan?

En ik wil dan ook 2 dezelfde fans aan de bovenkant, dus nog 1 bijkopen, heeft iemand hier suggesties voor?

De fan aan de bovenkant laat veel warme lucht uit, met een processor AMD FX 8120 processor en een Artic Cooler Freezer Fan.
Is dat ook iets waar ik me zorgen om moet maken?
Aan de zijkant en voorkant komt namelijk koele lucht, láng niet zo warm als aan de bovenkant.

Laatst bewerkt door een moderator:
mm, aan de voorkant en zijkant komt er ook lucht uit??
Dan díe direct omdraaien om zo een optimale luchtverplaatsing te krijgen voor de koeling van de componenten.

Dus koude lucht naar componenten, klinkt logisch!
Alleen, kan de bovenste fan alles wel verwerkt krijgen zeg maar?

Kan je die fan gewoon omdraaien dan? :$

En mijn andere vragen?

@ramshield

Geduld is een schone zaak zeg ik altijd.
Het kan zijn dat iemand geen antwoord weet of wilt geven op de andere vragen.
Deze reactie kan afschrikkend werken en er geen reacties meer op volgen. Let hier op svp.

Jackall

Ik heb nog nooit een moderator iets over mijn aanspraak gehoord, maar goed.

Ik mag dus niet reageren op heb?
Ik heb uiteraard geduld, en verwacht niet dat hij 's avonds laat nog gaat reageren.
Maar mag hem ook niet herinneren aan mijn eerdere vragen, of hij daar toevallig nog een antwoord op heeft?

Het is algemeen bekend dat warme lucht stijgt, en daarmee dan ook bij jou uit de pc komt. Je hoeft je daar dus geen enkele zorg over te maken ...:D
De overige fans kun je in principe omdraaien, zodat ze de goeie kant op draaien (koud van buiten ín, warm naar buiten)

Betreffende aankoop van extra fans is enige info makkelijker, welk moederbord heb je, niet elk moederbord kan lekker simpel gezegd 6 fans aansturen ...

Kijk anders even op deze link, daar staan alle aangegeven plaatsten voor fans ...http://nl.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001803

Laatst bewerkt:
Mijn moederbord is een ASRock 970 Extreme4.

Ik kan dan nog een fan aan de onderkant, 120mm.
En nog 1, misschien 2 aan de bovenkant.
Want het liefst heb ik 2 dezelfde aan de bovenkant.

Je kan het zelf zo duur maken als je wilt, zoek gewoon 2 fans op die aan jouw eisen voldoen (veel luchtverplaatsing of juist stilte, al dan niet met lichtjes)
Heb je bord even bekeken, er zitten 5 fan aansluitingen op, waarvan er dus al 4 bezet zijn, er kan dus 1 nog op het bord aangesloten worden.
Heb je nog een vrije MOLEX stekker over? daar kán nog een fan op aangesloten worden ...
Er zijn kabeltjes in de handel die gaan van een MOLEX naar een 3-pins (fan)connector, hier kun je vaak meerdere fans op aansluiten zie deze http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/4-pin-molex-naar-4x-3-pin-multi-fan-connector.html
en deze is misschien wel makkelijker ..http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/3-pin-splitter-y-kabel.html

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een molex stekker over.
Hoezo de nadruk op kán?
Is dat niet te aanraden bijvoorbeeld?

Geweldige site overigens!
Die ga ik nog zeker vaak gebruiken.

Zeker kan dat, tja, beetje wazig van me, die nadruk ...

Via MOLEX nog wel beter, je gaat het moederbord minder belasten, letwel, er is dan beperkte RPMregeling mogelijk! maar als je dan de MOLEX naar 4 fan-connectors neemt kun je in ieder geval wisselen van full-power naar iets minder als de helft in RPM ...
Tis maar net wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan