Thermaltake reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexanderrrr

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
16
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe computer. Vorige week deed hij een beetje raar; toen ik hem aan wilde zetten gebeurde er niks, maar het lampje van het moederbord brandde wel. Na een tijdje wachten deed hij het eindelijk weer.
Nu is hij een weekje uit geweest en doet het alweer niet, nu helemaal niet(btw. moederbord-lampje doet het wel). :(

Heb trouwens een Thermaltake kast met Purepower 500W power supply.
Processor: Intel C2D 2,13 GHz (OC:2,40 GHz)
Video: Asus nVidia 7600GS
MB: Asus P5B deluxe

Ik hoop dat het duidelijk was..

Alvast bedankt!
Alexander
 
Toch niet toevallig een Thermaltake Soprano he?

Heb daar ook een probleem bij gehad, alle hardware deed het buiten de kast perfect maar zodra ik het had ingebouwd deed niets het meer...
 
ik zelf ben niet meer voor die kasten van Thermaltake.
de knopen zijn gewoon weg waardeloos.
ook ik heb dit probleem gehad de aan en uit knop was stuk.
ben haast zekker dat dit in jou geval ook is.
dat het moederbord lampje brand is normaal aangezien de stekker in het stroom zit,
van de voeding dan licht het ledje op.
dat heeft verder niet met de power knopje te doen.
wat je kan proberen is om even de power schakelaar los te haalen.
dan even met een plate schroeven draaier contact maken met de 2 pinen.
zie of het systeem reageerd er op zo ja dan is de schakelaar stuk van aan uit.
 
Heb dergelijk probleem gisteren nog gehad.
Duurde minuten lang voor het biosscherm verscheen nadat ik de powerknop had ingedrukt, en uiteindelijk liep hij toch wel ergens vast of duurde het weer abnormaal lange minuten. HDD even gecheckt op fouten, fouten gevonden, fouten hersteld, probleem opgelost.

Krijg je een biosscherm? Biosbeepjes?
 
Heb dergelijk probleem gisteren nog gehad.
Duurde minuten lang voor het biosscherm verscheen nadat ik de powerknop had ingedrukt, en uiteindelijk liep hij toch wel ergens vast of duurde het weer abnormaal lange minuten. HDD even gecheckt op fouten, fouten gevonden, fouten hersteld, probleem opgelost.

Krijg je een biosscherm? Biosbeepjes?

Nee, alleen het moederbord lampje brandt, ook het schermpje dat hij 10 watt gebruikt doet het (normaal), maar als ik het knopje in druk gebeurt er niks. Het lijkt net alsof hij niet reageert op het knopje.
 
Laatst bewerkt:
ik zelf ben niet meer voor die kasten van Thermaltake.
de knopen zijn gewoon weg waardeloos.
ook ik heb dit probleem gehad de aan en uit knop was stuk.
ben haast zekker dat dit in jou geval ook is.
dat het moederbord lampje brand is normaal aangezien de stekker in het stroom zit,
van de voeding dan licht het ledje op.
dat heeft verder niet met de power knopje te doen.
wat je kan proberen is om even de power schakelaar los te haalen.
dan even met een plate schroeven draaier contact maken met de 2 pinen.
zie of het systeem reageerd er op zo ja dan is de schakelaar stuk van aan uit.

Maar als je het knopje indrukt hoor je wel "klik".. Was dat in jouw geval ook zo?
 
Als je die schroevendraaier probeert dan weet je meteen dat het aan je aan-knop ligt...
 
Weet iemand of het uit maakt als je het rode en het zwarte draadje verwisseld van de aan- en uitknop?

Alvast bedankt
 
Hallo

Power on is een "maak" contact , dus nee ... deze mag je dus gerust "omdraaien" .

Indien ik een gok mag wagen , vermoed ik eerder dat de voeding defekt is .

Mits je toch garantie hebt ...

Peter
 
Wanneer de voeding defect zou zijn dan gaat het lampje op het moederbord niet branden denk ik...

Enige manier om te testen of het aan je voeding ligt is een andere voeding (Van hetzelfde wattage of hoger) aan te sluiten en kijken of hij het dan wel doet.
 
Hallo

Power on is een "maak" contact , dus nee ... deze mag je dus gerust "omdraaien" .

Indien ik een gok mag wagen , vermoed ik eerder dat de voeding defekt is .

Mits je toch garantie hebt ...

Peter

Daar ben ik ook bang voor. Het lampje van mijn moederbord brand wel gewoon, ook geeft hij aan dat hij 10 watt gebruikt(normaal).
Hoe kan het dan dat de voeding opeens kapot is? Is er iets door gebrand dan, want hij is een week niet gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Hopelijk niet te technisch , maar :

Een hedendaagse p.c. voeding "a.t.x." model bestaat uit 2 voedingen , eentje die altijd "stanbye" staat , en een die het vermogen leverd , en die slechts opstart , indien je de "bewuste " power on knop indrukt .

Ik vermoed dat deze laatste niet , of niet korrekt opstart.

Zoals ik reeds eerder vermeldde , valt dit onder garantie , en uiteraard dien je deze te claimen.

Peter
 
Hallo

Hopelijk niet te technisch , maar :

Een hedendaagse p.c. voeding "a.t.x." model bestaat uit 2 voedingen , eentje die altijd "stanbye" staat , en een die het vermogen leverd , en die slechts opstart , indien je de "bewuste " power on knop indrukt .

Ik vermoed dat deze laatste niet , of niet korrekt opstart.

Zoals ik reeds eerder vermeldde , valt dit onder garantie , en uiteraard dien je deze te claimen.

Peter

Ik vind dat raar, omdat hij de laatste keer goed is afgesloten. Kan het dan zijn dat hij doorbrandt o.i.d.?
 
Hallo

Dit heeft niets te maken met "software matig afsluiten"

Het opstart circuit van een geschakelde voeding kan "zomaar" defekt gaan .

Of je test het betrokken systeem eens d.m.v. een geleende voeding ....

Of je claimd uw rechtmatige garantie ...

quote :"Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe computer."

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan