thin client via router

• Onderwerp starter Onderwerp starter fjlv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fjlv

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Net een thin client gekregen die via mijn SWEEX router is aangesloten. Ik kan geen internetverbinding krijgen als deze zo aangesloten blijft. Wel heb ik internetverbinding als ik de utp kabel van het modem ipv naar de router rechtstreeks in de thin client steek. Mijn 3 andere desktop pc's hebben wèl internet via de router. utp kabels zijn gecontroleerd.
De thin client moet verbinding krijgen via internet met een server van mijn werk.
Hoe los ik dit op? Zit er ergens een beveiliging via de router(niet waarschijnlijk omdat de andere pc's wèl internet hebben via de de router en dezelfde utp kabels)
of heeft de thin client ergens een beveiliging. Als ik F10 indruk tijdens opstarten wordt in een rood windowtje een password gevraagd, dat ik niet heb....

Wie weet de oplossing??

Frithjof

Leen van iemand een netwerk switch, en zet die tussen de Sweex en de thin client. Kijk of je dan wél succesvol link krijgt.
Ook kun je proberen (maar het zou kunnen dat je daarvoor in de setup van de thin client moet zijn) om een vaste linkspeed in te stellen op de thin client, zoals 10mbit full duplex of 100mbit full duplex.

Succes,

Tijs.

Een mogelijkheid (hoewel ik het me eigenlijk niet kan voorstellen bij een volledig bedraad netwerk) zou kunnen zijn dat mac filtering is ingeschakeld in de router.
Het mac(netwerkkaart)adres van de TC moet dan toegevoegd in de toegestane lijst van de router.

Verder is het mogelijk dat er een specifieke poort geopend moet zijn, die de router gesloten houdt. Die zijn open te zetten. Om welke poort(en) dat gaat weet mogelijk de systeembeheerder van je bedrijf.

Ook kan het helpen om alle apparaten uit te zetten (gedurende 30 sec, niet resetten dus)
en dan één voor één op te starten beginnende bij het modem, router enz.

mvg leo

Een mogelijkheid (hoewel ik het me eigenlijk niet kan voorstellen bij een volledig bedraad netwerk) zou kunnen zijn dat mac filtering is ingeschakeld in de router.
Het mac(netwerkkaart)adres van de TC moet dan toegevoegd in de toegestane lijst van de router.

Verder is het mogelijk dat er een specifieke poort geopend moet zijn, die de router gesloten houdt. Die zijn open te zetten. Om welke poort(en) dat gaat weet mogelijk de systeembeheerder van je bedrijf.

Ook kan het helpen om alle apparaten uit te zetten (gedurende 30 sec, niet resetten dus)
en dan één voor één op te starten beginnende bij het modem, router enz.

mvg leo

thin client verbinding via router

hartelijk bedankt voor uw antwoord. Inderdaad kende de router het mac adres van de thin client niet. Na dit bekend te hebben gemaakt bij de router werkt de thin client via de router perfect!
Dank!!

mvg

Frithjof

Fijn dat het opgelost is. Graag nu even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan