Thinclient RDP boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb hier een aantal thinclients staan, deze zijn wat hardware vrij verschillend, maar het idee is het zelfde:
Geen CD/DVD speler,
Geen Hardeschrijf,
Wel USB poorten en USB boot,
Wel Netwerk en de PXE optie,

Ik wil dus hiermee in een al bestaande terminal server inloggen via RDP, de server werkt, maar de client...
Nu heb ik een werkende .ISO die dit doet, maar er is geen CD/ DVD ondersteuning in de clients...
Ik probeerde een Windows XP USB install,
1. USB Stick met XP, deze werkt, getest.
2. USB HDD met 320 GB,
Probleem: PC kan niet tijdens booten 2 usb apparaten gebruiken, waardoor zodra ik boot de een wegvalt...

Tot zover heb ik ook BartPE getest, maar dit geeft constant een BSOD tijdens het XP laad scherm, dacht ik eindelijk zover te zijn, crashed hij...

Ook nog naar PXE gekeken, hiervoor vond ik gelijk wat images die een Linux of Windows waren met directe RDP sessie start.
Maar dan heb ik een TFTP server nodig, die gebruikt DHCP, dan moet die in mijn router uit, de server lukte, de router dhcp was ook geen probleem, maar toen de server wou kopieren, was er geen hardeschrijf........

Kortom: iets om, liefst vanaf een 8GB stick of 320 HDD te booten, is dat er, is het betaalbaar en is het geschikt voor snelle opstarttijden en gebruikers vriendelijk gebruik?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Oke, specifieker dan.
Ik ben nu bezig om Thinstation bootable te maken vanaf USB, dit lukte, totdat ik een error kreeg tijdens opstarten die duid op corruptie terwijl de iso waar het nu al 3 keer vandaan kwam nog goed werkt...
Zal dus de compiler zijn, maar daar is weinig vervanger voor...
Ook nog met BartPE aan het knutselen, deze heeft zowel in de XP als de 7 versie net na het OS laden een BSOD over een probleem in een Hive, blijkt het register te zijn, wat ik hier mee moet weet ik ook niet meer echt...
Het is nog steeds de bedoeling een terminal te starten, met BartPE is het een simpel OS, en daarin RDP, met Thinstation een nog simpeler OS.

Hoe krijg ik een van de twee aan het werk (liefst Thinstation, deze werkt al vanaf cd maar dat hebben de clients niet...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan