Thinkpad T530

Status
Niet open voor verdere reacties.

walnoot36

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik denk er over om deze laptop te kopen(Thinkpad T530).
Hier zijn de specs:

Processor
Intel® Core™ i7 3610 QM
2.3Ghz, FSB 1600 MHz, 6MB L3 cache
Up to 3,30Ghz with Intel Turbo Boost Technology

Geheugen
8.192 MB, 1600 MHz DDR3 (2 x 4.096 MB)

Interne Opslag
500 GB S-ATA harde schijf / 7.200 RPM

Beeldscherm
15,6-inch HD+
1600 * 900 resolutie

Videokaart
Nvidia Optimus Graphics NVS 5400M
1GB dedicated geheugen
DirectX 11 en OpenGL capabel

Ik wou graag wat meer informatie over deze laptop op het gebied van gamen, Wat kan er fatsoenlijk op gedraaid worden?

Bedankt!

Er staat dit: "The NVIDIA NVS 5400M is a middle-class graphics card for laptops and is based on the consumer GeForce GT 630M / 540M chip but with lower clock rates."
De 630m en 540m kunnen wel de meeste spellen op lagere settings aan, maar hoe het dan zit met de 5400m zou ik niet weten,
Maar aangezien dat die op een lagere snelheid draait moet je er niet echt veel van verwachten...

Bedankt voor je antwoord. Games als bf3 en crysis2 zullen wel niks worden op dit systeem. Maar hoe zit het met league of Legends en Cod4?

Hier kun je gewoon alle spellen van nu en de komende paar jaren op draaien, maar niet met hoogste settings.

Hij heeft geen SSD, dat werkt ook heel fijn ;) maar is wel wat duurder.

Wel een tip:
Ik weet niet wat je verdere intenties zijn met de laptop, maar een pc gamed uiteraard veel fijner!
Als je student bent werkt een fijne game pc thuis vaak wel veel fijner, en iets kleins met lange accu voor school. Ik ken veel mensen met een dure alienware en veel spijt.

En nog een tip:
Heb je ook wel eens op alienware gekeken? daar is ook veel goed spul dat jou zal interesseren!

EDIT:
Er lijkt hier een discussie op te wellen over CoD 4?? MW1??? Die is super-light! die run je hiermee op hoogste settings @ 200+ FPS (alhoewel je screen dat niet aan kan.)

Laatst bewerkt:
cod 4 zal wel lukken neem ik aan,
maar Ik zie dat de laptop rond de 1000 euro kost?
voor dat geld kun je veeeeeel beter krijgen ;)

@RMS123: ik denk niet dat je goed hebt gekeken maar de gt630m kan bf3 maar net op low aan,
en de NVS5400M is daarvan nog een versloomde versie, dus ik denk dat die niet eens bf3 op low aan kan,
en dan te gaan zeggen dat die de games voor de komende paar jaar aan kan :confused:

Edit: Enkele laptops die veel beter zijn...

rond de €800
- http://tweakers.net/pricewatch/286519/asus-n55sf-s1060v.html#tab:info
- http://tweakers.net/pricewatch/281638/medion-erazer-x6812.html#tab:prices

Rond de €1000
- http://tweakers.net/pricewatch/304392/msi-gt683dx-852nl.html#tab:info
- http://tweakers.net/pricewatch/310473/msi-ge60-0nc-001nl.html#tab:info

Laatst bewerkt:
met de genoemde kaart kun je de komende jaren niet games spelen op medium settings en ook niet op low daarvoor is de videokaart te zwak
wil je dat toch kunnen dan moet je opzoek naar een laptop met een GTX560M of HD6850M als videokaart

Ik kan deze laptop voor €883,- krijgen. Dus zeg maar dat mijn budget rond de €900,- ligt.Dus ik moet maar van deze laptop afzien voor deze prijs? En de 5400m is dus niet instaat om cod4 op hoogste settings te spelen. Alienware heb ik liever ook niet. die prijzen zijn voor de hardware die je krijgt te hoog. Ik dacht trouwens dat ik met de t530 een van de beste laptops voor die prijs had gevonden. Welke laptops in mijn prijs klasse beschikken over deze eerder genoemde videokaarten(gtx560m HD6850m)?

klikerdeklik de toshiba qosmio X770 kost alleen wel 999 euro
klikerdeklik Medion Erazer X6817 kost 949 euro

de Asus laptop die suleyman aan raad zou ook nog kunnen
de GT650 kan games van nu prima op medium aan echter voor de toekomst denk ik wel dat dit snel zal gaan verminderen

Laatst bewerkt:
Die asus ziet er goed uit.
De gt650 zal snel veroudert zijn?
Ik heb de laptops bekeken firest0rm, ze beschikken allebei over een gtx560m. Is dat een betere kaart dan de gt650?

ik zie nu dat de GT650 op het zelfde niveau zit als een GTX560m dus prima kaart!

Battlefield 3 kan je op high spelen met 30 fps
Diablo 3 kan je zelfs op ultra spelen met 35 fps
Mass effect 3 kan je op high spelen met 30 fps

dus als je het echt soepel wilt spelen dan is medium het beste hiermee ga je nog wel een tijdje vooruit
vraag me echter wel af waar je die laptop nog kan kopen...

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
het gamen op 1080P zul je met dit budget zoiezo niet halen
1080i (1366x768) is idd wat minder wellicht kun je nog ergens een laptop met 1600x900 voor jou budget vinden
de Qosmio heeft een res van 1600x900 das net geen 1080P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan