Thinkpoint Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

eppounited

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hallo,

Vandaag probeerde ik mijn virusscanner up te daten, maar in plaats daarvan is er op de een of andere manier een virus binnen geslopen. Het heet "Thinkpoint". Als ik mijn laptop opstart, kan ik niet meer op het bureaublad komen, want dan verschijnt direct het Thinkpoint programma. Het geeft aan dat het mijn laptop gaat scannen, en doet vervolgens iets waardoor ik taakbeheer niet meer kan opstarten als ik ctrl+shift+esc indruk. Ook booten vanaf een cd werkt niet meer. Wie kan mij helpen?

Probeer in veilige modus te starten en gooi het uit je opstart
En misschien een scan in veilige modus

Ik kan niet eens in veilige modus komen: Als ik dat opstart, dan komt er wel in alle 4 de hoeken te staan dat ik in veilige modus werk, maar dan komt direct het Thinkpoint programma naar voren, en kan ik niet meer op het bureaublad komen.

Probeer eens Windowstoets + r
Typ regedit
Think Point manual removal guide:
Verwijer de volgende waarde's
HKCU\Software\PAV
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run “tmp”
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce “SelfdelNT”
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon “Shell” = “%LocAppData%\hotfix.exe”

Doe dit nog eens maar typ ipv regedit nu %localAppData%

Verwijder hier Hotfix.exe

Het is inmiddels opgelost -> hele besturingssysteem is opnieuw geinstalleerd. Bedankt voor de reacties.

Graag gedaan...:D Ik ben blij dat het is opgelost....:thumb:

Ik heb hetzelfde probleem, ik kan ook niet meer in veilige modus opstarten.. Wie kan jij mij helpen?!?

Think Point of Thinkpoint Virus

Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad even gestressd maar snel een systeemherstel gedaan en voilà alles is weer ok,

ben echt super blij:d en werkt beter dan alles opnieuw installeren.

Oplossing voor thinkpoint verwijderen:
opstarten als thinkpoint er staat, ctrl-alt-del drukken
Taakbeheer kiezen - processen - hotfix uitschakelen
Dan bestand kiezen (bovenin taakbeheer)
Nieuwe taak
Bladeren
C:\Windows\system32\rstrui aanklikken
Dit is systeem herstel van windows
Aantal dagen terug zetten en klaar...:thumb:

@media1969,

Graag een eigen topic aanmaken, het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

systeem herstel werkt niet bij mij. Ik heb diverse malen geprobeerd op diverse data maar dat kolere virus blijft terug komen. :evil: Wat kan ik nog meer ondernemen om van dit onbeschoft stuk virus af te komen............

Wat ik heb gedaan
is de pc leeg halen en alles erop nieuw opzetten
was wel weer een dag werk
maar dan ben je wel van de straat

:) Ik heb MALWAREBYTES gedownload en de boel laten scannen en...... ik had weer een normale opstart procedure! weg THINKPOINT. Althans daar lijkt het op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan