Third party software aanbieden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik heb even een vraag wat wetten betreft.
Mag je software van een ander zomaar aanbieden op je website?
En zo ja tot hoe ver gaat dat?

ik wil namelijk gratis software gaan aanbieden op mijn website (die dus in allertijden gratis is).
Het software is copyright matig gezien niet van mij maar van een zogenoemde "Third Party"..

en indien ik dat ga doen, kan ik dan alsnog aansprakelijk gesteld worden door de eindgebruiker?

Laatst bewerkt:
Ok, haha, je nieuwe server doet het, naar ik mag aannemen, als heer van stand?!? ;)

Je moet even de EULA goed nalezen. Met name van software die als Redistributable, FreeWare, & ShareWare (ShareWare is gratis maar niet voor echie!) door gaat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Freely_redistributable_software

Zelfs Microsoft & andere grote 1ste partij jongens/meisjes (o.a. IBM) gaan volgens hun eigen EULA akkoord met herdistributie, mits dat wat geherdistribueerd word origineel & intact is.

Dus als jouw server word gehackt, & daardoor dat soort bestanden worden gecorrumpeerd, dan, & pas dan, heb je een probleem.

P.S: Niet helemaal goed geformuleerd, want als je server word gehackt of anderszins word gecompromitteerd, dan heb je sowieso al een probleem... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
neuh, de servers huur ik.. dus als het gehackt wordt kan ik daar echt niet wakker van liggen lol.
heb altijd backup tapes liggen :)

Oeps, ok, in de war met radicalgamer 21 april 2013, 22:25 #1 elders alhier!.. :o

Maakt overigens niet uit dat je een gehuurde server hebt, hoor! Word in een oogwenk van het net getrokken, & je domeinnaam geblokkeerd waar je bij staat als het niet in orde is!.. ;)

Blijft dus opletten.

In ieder geval, lees de EULA, soms mag je vrijelijk herdistributeren, soms alleen de link naar de(een) officiele download-site (ja, ook dat nog), soms mag je jezelf eerst aanmelden als mirror-site.

Maakt overigens niet uit dat je een gehuurde server hebt, hoor! Word in een oogwenk van het net getrokken, & je domeinnaam geblokkeerd waar je bij staat als het niet in orde is!..
Als je je daar druk om gaat maken dan kan je ook niets meer voor je vermaak doen.
sites maken is voor mij ook maar een bezigheids therapy.. grotendeels dan.
ik draai er vaak meer verlies op dan dat ik er wat aan verdien. ene 12 euro voor een domeintje in het jaar is niks.
en als het geblokkeert wordt.. ja is vervelend.. life goes on anyway :)

alleen een bezigheids therapy/hobby moet natuurlijk niet eindigen in grote issues
en dan bedoel ik gezeik met justitie of wat dan ook

Laatst bewerkt:
Waarom neem je niet contact op met dergelijke soortgelijke websites met dezelfde vraag dan kun je meteen navragen waar ze allemaal tegenaan gelopen zijn. Ik heb zelf ook een server gehuurd waarop mensen bestanden en foto's kunnen uploaden dat was ook even kietelen voordat ik het online durfde te zetten @ www.technohostingxl.com

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan