this connection has limited or no connectivity

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo !

Sinds vandaag krijg ik dit bericht op de laptop van mijn ouders bij het maken van een draadloze verbinding:

this connection has limited or no connectivity ( is een engelstalige windows xp )

nou ben ik kwa dit betreft een newbie, en vat er weinig van, vooral omdat ik op dezelfde laptop gister de hele dag heb zitten internetten zonder problemen. Via probleem oplossen in msn, staat er dat mn gateway offline is, en bij network connection details
staat er bij Default gateway, dns server en wins server helemaal niks.
andere computers op dezelfde router hebben wel gewoon contact met het internet ( hetzijnde wel gewoon met een kabel, niet draadloos ).

Wat kan ik nu doen ?

Laptop is een Dell Latitude, met windows xp Pro met service pack 3 ( engels ) volledig up to date ( gisteren ge-update ), met NOD32 als virusscanner, en windows firewall.

Mocht ik iets vergeten zijn, dan hoor ik het ook graag :)

Helaas werkt de patch niet die op de website staat, omdat die werkt met SP2 en geeft aan dat ie niet werkt met nieuwere versies van SP ( SP3 ) in dit geval.

Het programmaatje WinsockXPFix wat erbij staat heb ik niet gedownload, de trojan waarschuwingen van mijn virusscanner vlogen me om de oren namelijk.

Over configuraties met routers en dergelijke in het engels word mij teveel, daar snap ik weinig van.

Heb wel geprobeert via een kabel naar de laptop ipv draadloos, maar ook hier geen verbinding op de laptop :(

Ook wil ik erbij zeggen dat de laptop tergend traag is met opstarten ineens

Laatst bewerkt:
O jee, Trojan waarschuwingen..??? da's niet goed. Ikzelf heb eigenlijk zo gauw geen oplossing. Als je nu hier verder geen reactie krijgt, ga dan eens hier naartoe,

http://www.nucia.eu/forum/

Deze mensen hebben zeer veel expertise, hier ook hoor, maar als je hier verder geen reactie krijgt is dat misschien de oplossing. Zelf zit ik ook daar, maar mijn gebied is meer de Security van de PC. Laat even weten of zij je hebben kunnen helpen??? Succes

ik wacht het hier eerst even af, als ik hier geen reactie krijg hierop ( wat ik wel hoop uiteraard :D ) dan kan ik altijd op de jouw genoemde website kijken.

Ondertussen probeer ik zelf opnieuw de router in te stellen voor de laptop, misschien dat het eventueel kan helpen, het valt allicht te proberen zullen we maar zeggen :)

ik denk het te hebben opgelost, het opnieuw instellen van WEP op de router en laptop heeft geholpen en we hebben we verbinding :). Hoe het ineens kan dat we geeneens meer verbinding hadden is mij een raadsel. deze pagina heeft me erbij geholpen, en ik hoop nu anderen ook als ze dezelfde probleem hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan